AEROBIK – ciekawy pomysł na lekcję WF - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla liceum

Aerobik to bez wątpienia atrakcyjna forma zajęć wychowania fizycznego, przede wszystkim ze względu na korzyści wynikające z różnorodnych ćwiczeń i form zajęć oraz łatwego dostępu do opisywanej aktywności fizycznej. Potrzebne jest tylko pomieszczenie do ćwiczeń, odtwarzacz CD, kreatywny nauczyciel i chętni do nich uczniowie.

Doskonalimy koordynacyjne zdolności motoryczne w piłce nożnej - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

Podstawa programowa 3 – Poznawanie własnego rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej oraz praktykowanie zachowań prozdrowotnych Klasa: VI, szkoła podstawowa (dziew. i chł.) data: 08.03.2011 r.

Gry pomocnicze i zadaniowe – atrakcyjna forma nauczania i doskonalenia umiejętności

Gry pomocnicze i zadaniowe są doskonałym środkiem treningowym, do nauczania i doskonalenia zarówno umiejętności technicznych, jak i taktycznych naszych podopiecznych. Z pewnością są zdecydowanie atrakcyjniejsze i bardziej motywujące od ćwiczeń w formie ścisłej, a przede wszystkim w odróżnieniu od formy ścisłej są bardzo zbliżone do warunków gry właściwej.

Piłka nożna – doskonalenie zwodu pojedynczego - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla gimnazjum

Podstawa programowa (3.1) Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń stosuje w grze: odbicia piłki oburącz sposobem dolnym, zagrywkę, forhend i bekhend, zawody. Klasa: II – III gimnazjum Czas trwania: 45 minut Liczba ćwiczących: 24 Miejsce: sala gimnastyczna, boisko Przybory: piłki (dla każdego z ćwiczących, talerzyki, oznaczniki)

Koszykówka – zestaw ćwiczeń nauczających i doskonalących dwutakt

Podstawa programowa II Etap edukacyjny, 3.2. Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń stosuje w grze rzut piłki do kosza

Tchoukball – doskonała gra na lekcji WF

Tchoukball (wym. czukbol) to świetny sport zarówno dla początkujących jak i dla zaawansowanych. Podstawowe ruchy są proste i naturalne, a główne zasady łatwe do opanowania. Bezkontaktowy charakter tej dyscypliny sprawia, że w tchoukball można grać w mieszanych składach, zarówno pod względem płci, jak i wieku. Poza bramkami do gry nie potrzeba dodatkowego wyposażenia.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe, nauka oceny zmiany tętna podczas zróżnicowanego wysiłku fizycznego - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla liceum

Podstawa Programowa dla IV etapu edukacyjnego (zakres podstawowy): 2.1. Trening zdrowotny. Uczeń ocenia rekcje swojego organizmu na wysiłek fizyczny o różnej intensywności Miejsce zajęć: hala sportowa Czas zajęć: 45’ Ilość ćwiczących: 20

Roczny program samooceny umiejętności ruchowych ucznia

Motywacja podczas świadomego i cyklicznego wysiłku fizycznego jest bardzo ważna i integralna z cały systemem szkolenia (nie tylko sportowego). Nauczyciel wychowania fizycznego planując cały rok swojej współpracy z uczniami, często myśli kilka lat w przód. Jest to jak najbardziej prawidłowa postawa edukatora zdrowia.

Sportowiec Roku

Wychowanie fizyczne to nie tylko obowiązkowe lekcje koszykówki czy piłki nożnej i innych dyscyplin sportu, to również udział w pozaszkolnych zajęciach i zawodach, które są kontynuacją pracy na lekcji, zarówno ucznia jak i nauczyciela. Naszym zadaniem jest przecież rozwijanie zainteresowań uczniów, a przede wszystkim przez obserwację odkrywanie w nich talentów sportowych i odpowiednimi środkami zachęcenie do ich rozwoju.

Jak zorganizować lekcje WF, aby dzieci nie unikały ćwiczeń

Efektywność wychowania fizycznego to głównie przemyślana i zaplanowana praca nauczyciela, dostosowana do potrzeb rozwojowych i możliwości uczniów, którego sukcesem są postępy całej grupy (nie tylko uczniów o wysokiej sprawności fizycznej, reprezentujących szkołę na zawodach sportowych) oraz pusta ławeczka, na której niekiedy zasiadają niećwiczący. Oczywiście czynniki, które najbardziej wpływają na efektywność i realizację naszych celów to m.in.: osobowość nauczyciela – odpowiednia komunikacja z uczniami, nawiązanie partnerskiej współpracy opartej na konkretnych zasadach (najlepiej wspólnie opracowanych), ale przestrzeganych przez każdą ze stron, uwzględnianie potrzeb uczniów, motywowanie ich do pracy m.in.: przez stosowanie atrakcyjnych form i metod pracy. Niezbędne jest również opracowanie sensownych wymagań edukacyjnych i sprawiedliwe ocenianie, ze zwróceniem uwagi na wyrównanie szans zdobywania...

Chcesz być zdrowy – odżywiaj się właściwie i do ćwiczeń bądź gotowy

Podstawa programowa: 7.1 Uczeń wyjaśnia, czym jest zdrowie; wymienia czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie, oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ.

Przyczyny wypadków w szkolnym wychowaniu fizycznym

Wychowanie fizyczne jest specyficznym przedmiotem, na którym uczniowie są w większym stopniu narażeni na kontuzję czy wypadek. Prawdopodobieństwo powstania wypadku podczas zajęć wychowania fizycznego wzrasta proporcjonalnie do stopnia trudności zajęć czy ćwiczeń. Przyczyny powstawania wypadków są bardzo różnorodne.

Nauczyciel w roli opiekuna stażu

Opiekunem stażu może zostać nauczyciel mianowany lub dyplomowany. Każdy opiekun chce angażować się w swoją rolę jak najlepiej aby wspierać młodego podopiecznego na początku jego drogi zawodowej.Opiekunem stażu może zostać nauczyciel mianowany lub dyplomowany. Każdy opiekun chce angażować się w swoją rolę jak najlepiej aby wspierać młodego podopiecznego na początku jego drogi zawodowej.

Warsztat komunikacji dla nauczycieli wychowania fizycznego

Niewątpliwie większość z nas zdaje sobie sprawę, że komunikacja jest jednym z niezbędnych elementów nawiązywania i podtrzymywania relacji międzyludzkich. Ponadto jest to obszar najtrudniejszy i będący nieustannie w fazie doskonalenia.

Komunikacja to fundament w procesie kształcenia

Komunikacja stanowi bardzo istotną rolę w procesie kształcenia, uczenia się i wychowania ucznia. Prawidłowa – może budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa na linii nauczyciel – uczeń, ułatwić uczniom przyswajanie wiedzy i umiejętności, wspierać adekwatną ocenę własnej wartości ucznia. Czy istnieją zatem wskazówki, jak budować skuteczną komunikację? Można wyróżnić kilka elementów, które ułatwią porozumienie w relacji, a także unaocznić błędy, których powinniśmy się wystrzegać.