
Gra w squasha jest stosunkowo prosta, zwłaszcza na poziomie podstawowym. Zasady gry w dużej mierze skupiają się na zapewnieniu bezpieczeństwa. Do jej uprawiania potrzebny jest zamknięty kort, rakieta, piłeczka oraz okulary ochronne – a także chęć do gry.
Podstawowe techniki odbijania, poruszania się i ustawiania na korcie można z powodzeniem wprowadzić w każdej zwykłej hali sportowej. Nie jest konieczne posiadanie specjalistycznego sprzętu, takiego jak rakiety czy piłki do squasha – wystarczą rakiety tenisowe, piłeczki tenisowe lub nawet piłka siatkowa. Niniejszy konspekt lekcji wychowania fizycznego pokazuje, jak nauczać podstawowych technik gry w squasha w warunkach hali sportowej i bez specjalistycznego wyposażenia.
Plan zajęć obejmuje dwie jednostki lekcyjne, które można realizować w różnych odstępach czasu (niekoniecznie jako dwugodzinny blok). Druga część zajęć została zaplanowana jako turniej klasowy, podczas którego uczniowie...
Ferie zimowe to doskonała okazja dla dzieci, by w ciekawy sposób spędzić czas na półkoloniach. Tego typu zajęcia często organizowane są przez szkoły, miasta, gminy lub ośrodki kultury. Uczestnicy mogą liczyć nie tylko na opiekę w ciągu dnia, ale również na różnorodne warsztaty artystyczne, językowe czy sportowe. Wiele z takich półkolonii jest darmowych lub dofinansowanych przez lokalne władze, a ich prowadzeniem zajmują się zazwyczaj nauczyciele. Dzieci mają możliwość aktywnego i twórczego spędzania czasu, rozwijania swoich zainteresowań i integracji z rówieśnikami. Taka forma ferii, oparta na ruchu i zabawie, sprawia im mnóstwo radości.
Gdy jest śnieg i mróz na dworze, koniecznie wyjdźcie na dwór, na świeże powietrze. Dzieciaki niech przyniosą sanki lub popularne „jabłuszka”. Oprócz zjeżdżania z górki można wykorzystać sanki do innych zabaw. Do jakich? O tym za chwilę…
Budowa...
Przez długi czas uważano, że trening siłowy jest nieodpowiedni dla dzieci. Obawy dotyczyły głównie tego, że ćwiczenia z oporem mogą uszkodzić płytki wzrostu i hamować rozwój układu mięśniowo-szkieletowego. Jednak najnowsze badania wskazują, że dzieci mogą czerpać korzyści z treningu siłowego, pod warunkiem że będą one przeprowadzane w odpowiedni sposób.
Ćwiczenia wytrzymałościowe obejmują różne aktywności a ich intensywność nie jest wysoka. Ćwiczenia wytrzymałościowe nie muszą być wykonywane na bieżni, boisku czy na siłowni. Śmiało można je wykonać w domowym zaciszu bez specjalistycznych przyrządów. Trening wytrzymałościowy ma wiele zalet, w tym poprawa ogólnej kondycji fizycznej i stanu zdrowia. Co więcej – znacząco ułatwia codzienne funkcjonowanie.
Każdy, kto choć trochę ćwiczy, zna to uczucie. Zakwasy często dotykają osoby, które podejmują intensywny wysiłek w ramach jednorazowego, intensywnego treningu, co skutkuje kilkudniowym bólem mięśni. Na lekcjach wychowania fizycznego takich uczniów jest całkiem sporo – ja sama również byłam jednym z nich. Warto spojrzeć na nich z większą wyrozumiałością i dostrzec w tym zrywie pewny potencjał. Może ci uczniowie naprawdę pragną być aktywni, ale napotykają trudności lub po prostu obawiają się bólu. Ważne jest, aby wyjaśnić im przyczyny zakwasów i nauczyć, jak sobie z nimi radzić. Dzięki temu istnieje szansa, że nie zniechęcą się i włączą regularną aktywność fizyczną do swojego życia.
Okres przejściowy między zimą a wiosną bywa trudny, zwłaszcza jeśli chodzi o wybór odpowiednich produktów spożywczych. Co wtedy oferują nam sklepy? Owoce, które przeszły długą drogę z ciepłych krajów i zostały zakonserwowane chemicznie, albo warzywa w folii, często pozbawione smaku. Do pierwszych wiosennych zbiorów z lokalnych pól wciąż pozostaje trochę czasu, a organizm powoli budzi się z zimowego letargu i zaczyna domagać się witaminowego wsparcia. Jak znaleźć złoty środek w takiej sytuacji? Czy da się dostarczyć ciału odpowiednie ilości składników odżywczych, gdy wiemy, że pozornie świeże produkty w sklepach są wynikiem sztucznych metod dojrzewania, a nie naturalnego działania promieni słonecznych?
Suplementacja kolagenem stosowana jest zarówno w prewencji urazów, jak i we wsparciu rekonwalescencji po przebytych kontuzjach mięśni, stawów, tkanki chrzęstnej i łącznej oraz kości3.