Artykuły działu

Przygotowanie do przewrotu w przód

Kołyska – próby przewrotu w przód

CELE SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

  • Postaw: uczeń słucha i obserwuje każde ćwiczenie zademonstrowane przez nauczyciela. Wykonuje je rzetelnie.

  • Umiejętności: uczeń potrafi wykonać kołyskę i podstawowe elementy przygotowujące do przewrotu w przód.

  • Wiadomości: uczeń wie, na czym polega kołyska.

  • Motoryczności: uczeń kształtuje gibkość i koordynację wzrokowo-ruchową.

Sportowa Przygoda – Międzyklasowe Zmagania

Aby dobrze przygotować się do zawodów, warto najpierw zapoznać uczniów i nauczycieli z ich ideą. Należy podkreślić, że uczestnicy będą rywalizować indywidualnie na różnych stacjach, a uzyskane przez nich wyniki wpłyną na ogólną klasyfikację ich klasy. Kolejnym krokiem jest wybór kolorów koszulek, które obowiązywać będą w dniu zawodów. Choć dzieci będą miały pełną swobodę w wyborze stacji i kolejności wykonywania zadań, jednolita kolorystyka ułatwi identyfikację poszczególnych grup.

Wyniki końcowe powinny być ogłaszane osobno dla każdej drużyny, uwzględniając poziom klasowy – tak, aby uniknąć porównywania osiągnięć uczniów z różnych roczników. Dobrze jest również pomyśleć o nagrodach dla zwycięzców. Mogą to być drobne upominki, a jeśli mamy możliwość, warto poszukać sponsora, który mógłby je ufundować. Świetnym pomysłem na nagrodę dla najlepszej klasy będzie wspólne wyjście na lody lub zamiana dwóch wybranych lekcji na seans filmowy albo aktywności na świeżym powietrzu.

Gry i Zabawy wprowadzające do gry w siatkówkę.

Rozpoczynając przygodę z siatkówką w szkole podstawowej, uczniowie od razu chcieliby grać, blokować czy  atakować. Studzę ich zapędy i powoli wprowadzam do siatkarskiego świata, szlifując podstawowe elementy techniczne takie jak : odbicia oburącz sposobem górnym, dolnym, poruszanie się po boisku,  czy zagrywka dolna. Bez podstaw trudno grać i mieć z tego przyjemność, dlatego  gry i zabawy ruchowe są znakomitym narzędziem do nauczania tych aspektów gry w siatkówkę, jednocześnie angażując uczestników i zapewniając im radość z aktywnego uczestnictwa.

Razem po zwycięstwo – współpraca i sportowa rywalizacja

Cele operacyjne lekcji:

- postaw: uczeń bierze udział w zabawach, minigrach i grach terenowych, zwodach sportowych, respektując reguły i podporządkowując się decyzjom sędziego,

- wiedzy: uczeń wie, jak należy zachowywać się w sytuacjach zwycięstwa i radzi sobie z porażkami na miarę swoich możliwości.

Przygotowanie do sprawdziany z piłki koszykowej. Propozycja zadań

Przybory/przyrządy:

  • piłki do koszykówki,

  • ringo,

  • pachołki

Squash – nauka techniki odbicia i dojścia do piłki z wykorzystaniem piłek do siatkówki

Gra w squasha jest stosunkowo prosta, zwłaszcza na poziomie podstawowym. Zasady gry w dużej mierze skupiają się na zapewnieniu bezpieczeństwa. Do jej uprawiania potrzebny jest zamknięty kort, rakieta, piłeczka oraz okulary ochronne – a także chęć do gry.

Podstawowe techniki odbijania, poruszania się i ustawiania na korcie można z powodzeniem wprowadzić w każdej zwykłej hali sportowej. Nie jest konieczne posiadanie specjalistycznego sprzętu, takiego jak rakiety czy piłki do squasha – wystarczą rakiety tenisowe, piłeczki tenisowe lub nawet piłka siatkowa. Niniejszy konspekt lekcji wychowania fizycznego pokazuje, jak nauczać podstawowych technik gry w squasha w warunkach hali sportowej i bez specjalistycznego wyposażenia.

Plan zajęć obejmuje dwie jednostki lekcyjne, które można realizować w różnych odstępach czasu (niekoniecznie jako dwugodzinny blok). Druga część zajęć została zaplanowana jako turniej klasowy, podczas którego uczniowie sprawdzają swoje umiejętności, grając w squasha z wykorzystaniem piłki siatkowej. W części głównej lekcji warto wykorzystać muzykę jako element wspierający organizację ćwiczeń w obwodzie stacyjnym...

Zajęcia pod znakiem wytrzymałości i siły. Scenariusz zajęć.

Ćwiczenia siłowe są coraz bardziej popularne, dlatego lekcja w formie obwodu stacyjnego wzmacniającego wytrzymałość i siłę jest atrakcyjną formą zajęć.

 

Technika treningu bicepsa i przedramienia

Wielu bywalców siłowni, szczególnie na początku przygody z ciężarami, marzy o potężnym mięśniu dwugłowym ramienia. Biceps jest traktowany priorytetowo. Często można nawet zaobserwować osoby wykonujące więcej ćwiczeń na zginacz łokcia niż na najszerszy mięsień grzbietu czy na mięsień czworogłowy uda. Powód jest prosty – potężny biceps to obszerne ramię, które przez osoby początkujące i obserwatorów spoza kręgu sportów sylwetkowych postrzegane jest jako główny wyznacznik efektów osiąganych na siłowni. Dopełnieniem treningu mięśnia dwugłowego ramienia są ćwiczenia ukierunkowane na stymulację i rozwój przedramion. Nie wszyscy je stosują, ale naprawdę warto poświęcić 10 minut, aby trening był kompletny, a ramię rozwijało się w sposób harmonijny i maksymalnie efektywny.

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem balonów

PRZYBORY:

  • balon w średnim rozmiarze dla każdego ucznia oraz kilka dodatkowych,
  • balon w małym rozmiarze dla każdego ucznia oraz kilka dodatkowych.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

  • uczeń dokładnie wykonuje zadania, współdziała w zespole,
  • uczeń potraf posługiwać się nietypowymi przyborami w ćwiczeniach i zabawach,
  • uczeń zna ćwiczenia i zabawy kształtujące poszczególne cechy motoryczne, uczeń zna nowe przybory nietypowe i wykorzystuje je do ćwiczeń i zabaw,
  • uczeń kształtuje szybkość, koordynację wzrokowo-ruchową zwinność i skoczność.