
Klasa: II–III gimnazjum Czas trwania: 45 minut Liczba ćwiczących: 24 Miejsce: sala gimnastyczna, boisko Przybory: piłki (dla każdego z ćwiczących, talerzyki, oznaczniki)
Klasa: 2 LO Liczba ćwiczących: 20 Czas trwania: 45 min Miejsce: hala sportowa
Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla gimnazjum. Klasa: I gim. Liczba ćwiczących: 20 Czas trwania: 45 min Miejsce: bieżnia/hala sportowa
Zajęcia sportowe prowadzone dla najmłodszych przez starszych uczniów. Uczestnicy: uczniowie z klasy V i dzieci z oddziału „O”
Klasa: V Miejsce zajęć: hala sportowa Liczba ćwiczących: 24 Przyrządy i przybory: kolorowe szarfy, piłki do koszykówki Temat: Poznajemy system obrony „każdy swego” w zabawach i grach ruchowych. II.3.1
Miejsce: hol szkolny Liczba ćwiczących: 20 osób Przybory i przyrządy: odtwarzacz płyt CD, płyty CD.
Realizacja tego tematu rozkłada się na 2 lub 3 jednostki lekcyjne, zestawiając zadania tak, aby uczniowie mieli możliwość odpoczynku.
Cel: przygotowanie dzieci do gry w siatkówkę. Pomoce: piłki do siatkówki.
„Wychowanie fizyczne w szkole” ma na celu przede wszystkim w sposób praktyczny przybliżać zagadnienia związane z szeroko rozumianą aktywnością fizyczną, w związku z tym w poniższym artykule zostaną przedstawione podstawy teoretyczne dotyczące stretchingu oraz przykłady konkretnych ćwiczeń na poszczególne partie mięśniowe.
W poprzednich numerach opisane zostały poszczególne części lekcji z propozycją różnorodnych ćwiczeń, zaczynając od rozgrzewki, przez gry i zabawy, po gry zadaniowe. Kolej na część główną, która ma na celu przede wszystkim zaangażowanie ucznia do wykonania jak najczęstszych powtórzeń podczas zadanego ćwiczenia, co umożliwi mu nabycie danej umiejętności w jak najwyższym stopniu i zastosowanie jej np. w grze.
Podstawa programowa: Uczeń identyfikuje swoje mocne strony, planuje sposoby ich rozwoju oraz ma świadomość słabych stron, nad którymi należy pracować.
Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela wychowania fizycznego nie sprowadza się tylko do pisania scenariuszy lekcji, przygotowania dyplomów na sportowe wydarzenia szkolne czy jako efektowny środek dydaktyczny, podnoszący atrakcyjność sposobu nauczania. Rozwój współczesnego nauczyciela opiera się przede wszystkim na ciągłym poszukiwaniu nowych metod, form oraz środków swojej pracy. Strony internetowe to potężna skarbnica informacji, z których warto korzystać.
Koedukacja (łac. co – razem; educare – kształcić, wychowywać) – to w przeciwieństwie do edukacji zróżnicowanej system wspólnego kształcenia dzieci i młodzieży obojga płci. Taką definicję podaje słownik języka polskiego. A prostszymi słowami: jest to po prostu nauczanie i wychowanie dziewczynek i chłopców razem, poprzez wspólne zajęcia w szkole, wspólne gry i zabawy oraz drużyny koedukacyjne.
Nauczyciel kontraktowy może rozpocząć staż po przepracowaniu w szkole co najmniej dwóch lat od dnia nadania poprzedniego stopnia awansu zawodowego.
Bez wątpienia umiejętność koncentracji uwagi odgrywa bardzo dużą rolę w życiu codziennym każdego z nas bez względu na to, czy jesteśmy uczniem, studentem, czy wykonujemy określony zawód. Właściwie w wielu sytuacjach, w których się znajdujemy umiejętność ta często bywa bardzo istotna, chociażby w rozmowie z drugą osobą, którą poprosiliśmy o pomoc w dojściu do pewnego miejsca czy podczas prowadzenia samochodu, kiedy musimy pojechać odpowiednią drogą. Ponadto zdolność koncentracji jest jedną z najważniejszych cech sportowca oraz istotnym elementem treningu mentalnego w sporcie.
Ważnym elementem w treningu koncentracji uwagi są ćwiczenia relaksacyjne. Między innymi dzięki nim nasz umysł staje się wypoczęty, efektywnie pracuje i przyswaja wiedzę, a co za tym idzie skupienie utrzymuje się na wysokim poziomie. Dzięki systematycznie stosowanym technikom relaksacyjnym wszystkie mięśnie są rozluźnione, pozbawione napięć, a umysł świadomie koncentruje się na zadaniu.