Część główna lekcji - Praktyczne rozwiązania z różnych dyscyplin sportowych

W poprzednich numerach opisane zostały poszczególne części lekcji z propozycją różnorodnych ćwiczeń, zaczynając od rozgrzewki, przez gry i zabawy, po gry zadaniowe. Kolej na część główną, która ma na celu przede wszystkim zaangażowanie ucznia do wykonania jak najczęstszych powtórzeń podczas zadanego ćwiczenia, co umożliwi mu nabycie danej umiejętności w jak najwyższym stopniu i zastosowanie jej np. w grze.

Dlatego proponowane rozwiązania to przede wszystkim praca z podziałem na grupy, która angażuje wszystkich uczniów jednocześnie, bez oczekiwania na kolejne powtórzenie, jednocześnie uczy samokontroli wykonywanych zadań. Pamiętajmy, że „trening czyni mistrza”, a jak największa liczba powtórzeń gwarantuje lepsze opanowanie danego elementu.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 19  Strona 20  Strona 21
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Stretching statyczny – jego miejsce w lekcji wychowania fizycznego

„Wychowanie fizyczne w szkole” ma na celu przede wszystkim w sposób praktyczny przybliżać zagadnienia związane z szeroko rozumianą aktywnością fizyczną, w związku z tym w poniższym artykule zostaną przedstawione podstawy teoretyczne dotyczące stretchingu... Czytaj więcej

Aktywny po szkole, zdrowy przez całe życie - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego

Podstawa programowa: Uczeń identyfikuje swoje mocne strony, planuje sposoby ich rozwoju oraz ma świadomość słabych stron, nad którymi należy pracować.

Czytaj więcej