W poprzednich numerach opisane zostały poszczególne części lekcji z propozycją różnorodnych ćwiczeń, zaczynając od rozgrzewki, przez gry i zabawy, po gry zadaniowe. Kolej na część główną, która ma na celu przede wszystkim zaangażowanie ucznia do wykonania jak najczęstszych powtórzeń podczas zadanego ćwiczenia, co umożliwi mu nabycie danej umiejętności w jak najwyższym stopniu i zastosowanie jej np. w grze.
Dlatego proponowane rozwiązania to przede wszystkim praca z podziałem na grupy, która angażuje wszystkich uczniów jednocześnie, bez oczekiwania na kolejne powtórzenie, jednocześnie uczy samokontroli wykonywanych zadań. Pamiętajmy, że „trening czyni mistrza”, a jak największa liczba powtórzeń gwarantuje lepsze opanowanie danego elementu.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.
„Wychowanie fizyczne w szkole” ma na celu przede wszystkim w sposób praktyczny przybliżać zagadnienia związane z szeroko rozumianą aktywnością fizyczną, w związku z tym w poniższym artykule zostaną przedstawione podstawy teoretyczne dotyczące stretchingu... Czytaj więcej