Inspiracja podjęcia działań
Obserwując dzieci starsze i młodsze podczas przerw lekcyjnych, zauważyłam, że nie potrafią one wspólnie się bawić. Wiele z nich zaczepia inne dzieci, z czego wynikają bójki i nieporozumienia. Pomyślałam wówczas, że pokłady energii można w celowych działaniach ukierunkować z korzyścią dla wszystkich. Tak zrodził się pomysł wspólnych zajęć wychowania fizycznego, na których uczniowie z klas starszych ( kl. V, VI ) uczą dzieci z klas młodszych ( głównie „O”, I, II ), jak spędzać zdrowo i wesoło czas na wspólnych zabawach i grach sportowych. Właśnie gry i zabawy wybrałam do realizacji tego pomysłu, bowiem pozwalają one w sposób naturalny wyładować nadmiar energii, zaspokoić dziecięcy „głód ruchu”, złagodzić nadmierne napięcie czy zapomnieć o cierpieniu. Gry i zabawy ruchowe wpływają też na różne obszary osobowości dziecka, a mianowicie: obszar poznawczy, motoryczny, afektywny i społeczny.
[ . . . ]