
Scenariusz lekcji WF dla gimnazjum. Do podstawy programowej III etap – wychowanie fizyczne.
Scenariusz lekcji WF dla liceum. Do podstawy programowej IV etap edukacyjny. Wychowanie fizyczne: 2.3. Trening zdrowotny. Uczeń wyjaśnia związek między aktywnością fizyczną a zdrowiem i dobrym samopoczuciem oraz omawia sposoby utrzymania odpowiedniej masy ciała w różnych okresach życia.
Scenariusz lekcji WF dla liceum. Nr podstawy prog. IV.3.
Celem akcji jest promowanie zdrowego stylu życia, wychowania fizycznego, profilaktyka uzależnień oraz wzmocnienie współpracy z rodzicami. Akcję można przeprowadzić w godzinach popołudniowych, co pozwoli rodzicom wziąć aktywny w niej udział.
Scenariusz lekcji WF dla szkoły podstawowej. Podstawa programowa: 2. Trening zdrowotny. Uczeń: 3) demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
Nauczyciel WF-u uważany jest przez uczniów za wzór zdrowia i tężyzny fizycznej. Marzeniem każdego nastoletniego chłopca jest osiągnięcie techniki, siły i doświadczenia, jakie prezentuje jego trener. Współpracując z najmłodszymi, musimy zadbać o wyrobienie prawidłowych wzorców ruchowych, zaangażowania w dążeniu do celu, techniki czy motywacji niezbędnej do pokonywania kolejnych barier. Jednak oprócz aspektów skupiających się na reżimie treningowym, jest jeden czynnik, na który zwraca uwagę coraz większy procent nauczycieli – dieta.
Rozciąganie (inaczej stretching) jest zaraz po rozgrzewce najbardziej zaniedbywaną częścią treningu. Zlekceważenie może prowadzić do poważnych zaburzeń rozwoju oraz mieć wpływ na zdrowie w przyszłości. Dlaczego należy kłaść szczególny nacisk na rozciąganie w wieku szkolnym?
Wprowadzanie nowych form aktywności fizycznej na lekcjach wychowania fizycznego na pewno podniesie poziom frekwencji uczniów, a także będzie fajnym urozmaiceniem zajęć. Wprowadzenie padów: w tył, w bok, w przód niesie z sobą spore zastosowanie, zajęcia przedstawiające metodykę nauczania określonego padu mogą być wstępem do zajęć z judo, jiu-jitsu czy samoobrony. Taka forma lekcji z krótkim rysem historycznym dostosowanym do wybranej grupy, połączona z nauką jednego z padów sztuki walki może zainspirować młode pokolenie i być początkiem sportowej przygody dla niektórych jednostek.
Występujące trudności materialne i organizacyjne towarzyszące nauczycielowi wychowania fizycznego w czasie realizacji lekcji, są różnorodne i najczęściej są bardzo typowe:
Na zakończenie stażu nauczyciela stażystę czeka rozmowa. Po otrzymaniu pozytywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu nauczyciel składa wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
Wielokrotnie zaznacza się, że uprawianie aktywności fizycznej i sportu może wnieść w życie młodej osoby wiele korzystnych doświadczeń, w efekcie których może rozwinąć się zarówno fizycznie, motorycznie, psychicznie oraz społecznie. W tym artykule skupię się na tym, jak aktywność sportowa wpływa na zmiany w zakresie funkcji psychicznych, a dokładniej tych odnoszących się do samooceny. Bardzo interesujący jest także proces odwrotny, a więc wpływ postrzegania siebie na osiągnięcia sportowe. Zagadnienie samooceny zarówno w kontekście zajęć wychowania fizycznego, jak i profesjonalnego uprawiania sportu warto analizować po zapoznaniu się z jej dokładną definicją. Na tej podstawie, na końcu artykułu, zastanowimy się, co można robić, aby kształtować adekwatną samoocenę uczniów i adeptów sportu.