Lekkoatletyka – doskonalenie biegu przez płotki

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego do gimnazjum. Podstawa programowa: Trening zdrowotny. Uczeń demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.

Piłka nożna – doskonalenie zespołowego utrzymywania się przy piłce w grach zadaniowych

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla gimnazjum. Podstawa programowa: Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego.

Piłka siatkowa - poznajemy technikę wykonania zagrywki dolnej - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej.

Klasa: IV Miejsce: sala gier Liczba ćwiczących: 20 osób Przybory i przyrządy: piłki, siatka, szarfy.Podstawa: konspekt II, 3. 2

Lekkoatletyka – doskonalenie skoku w dal techniką naturalną

Scenariusz lekcji WF do gimnazjum. Podstawa programowa: 1. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. 2. uczeń ocenia poziom własnej aktywności fizycznej.

Rugby, nauka chwytu i rzutu - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla liceum

Do podstawy programowej IV etap edukacyjny – wychowanie fizyczne. Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń stosuje poznane elementy techniki i taktyki w wybranych indywidualnych i zespołowych formach aktywności fizycznej.

Gry i zabawy rzutne, nauka rzutów piłki siatkowej do celu - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

Do podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w zakresie wychowania fizycznego. I etap edukacji. Wychowanie fizyczne: 1. Uczeń uczestniczy w zajęciach wzmacniających sprawność fizyczną zgodnie z regułami; 2. Uczeń potrafi chwytać piłkę, rzucać nią do celu i na odległość; klasa: 1 SP; liczba ćwiczących: 20; czas trwania: 45 min.; miejsce: sala gimnastyczna

Piłka nożna – nauka ataku szybkiego (faza przejścia z obrony do ataku) – futsal, czyli piłka nożna halowa

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla gimnazjum. Podstawa programowa: Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń prawidłowo ustawia się w ataku i w obronie.

Doskonalenie rzutów w biegu Gra szkolna w piłkę ręczną - Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

Klasa: IV  Liczba ćwiczących: 20  Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna  Przybory i przyrządy: piłki do piłki ręcznej, szarfy, bramki. Podstawa: 3.2

Motywacja jest niezbędna

Wzbudzenie motywacji do uprawiania aktywności fizycznej i sportu jest tematem, który warto często poruszać i dyskutować o nim. Jeśli uda się rozwinąć w młodej osobie motywację wewnętrzną do uprawiania sportu, zacznie ona znajdować przyjemność i satysfakcję z treningu, sama będzie do niego wracać.

Nauka padu w tył i obrony przed zewnętrznym uderzeniem w głowę

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego z wykorzystaniem elementów samoobrony dla grup początkujących w szkole podstawowej.

Zmiany muszą być, ale przemyślane i rozsądne. Debata ogólnopolska: „Kształcenie dzieci i młodzieży w ramach zajęć wychowania fizycznego”

10 lutego 2016 r. odbyła się debata z udziałem ministrów sportu i edukacji, którzy w towarzystwie nauczycieli WF i trenerów dyskutowali m.in. na temat rozwiązań, prowadzących do podniesienia poziomu aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, zachęcenia do uprawiania sportu oraz poprawy jakości lekcji wychowania fizycznego.

Jak napisać sprawozdanie? Podsumowanie stażu w awansie zawodowym na nauczyciela kontraktowego

Stażysta 9-miesięczny staż rozpoczyna automatycznie z dniem nawiązania stosunku pracy. Najczęściej z początkiem roku szkolnego, jednak nie później niż w ciągu 14 dni.

Jak skutecznie motywować uczniów do uprawiania sportu i chodzenia na lekcje wychowania fizycznego?

Zagadnienie motywacji jest jednym z kluczowych aspektów nie tylko w sporcie na najwyższym poziomie. Zrozumienie mechanizmów działania motywacji, odkrywanie czym jest oraz obserwowanie mitów jej dotyczących może przydać się każdemu ze względu na powszechne występowanie w życiu codziennym. Odgrywa również bardzo istotną rolę w kształtowaniu nawyków sportowych przyszłych pokoleń. Jak zmotywować młodzież, aby chciała uprawiać aktywność fizyczną zarówno podczas zajęć wf-u, ale także w dorosłym życiu poświęcała na nią czas? To pytanie wydaje się najważniejsze.