Jak skutecznie motywować uczniów do uprawiania sportu i chodzenia na lekcje wychowania fizycznego?

Zagadnienie motywacji jest jednym z kluczowych aspektów nie tylko w sporcie na najwyższym poziomie. Zrozumienie mechanizmów działania motywacji, odkrywanie czym jest oraz obserwowanie mitów jej dotyczących może przydać się każdemu ze względu na powszechne występowanie w życiu codziennym. Odgrywa również bardzo istotną rolę w kształtowaniu nawyków sportowych przyszłych pokoleń. Jak zmotywować młodzież, aby chciała uprawiać aktywność fizyczną zarówno podczas zajęć wf-u, ale także w dorosłym życiu poświęcała na nią czas? To pytanie wydaje się najważniejsze.

Czym jest motywacja?

Motywacja stanowi pewnego rodzaju wewnętrzną siłę, która aktywuje osoby do bezpośredniego zachowania. Jest to stan naturalny dla człowieka, głęboko zakorzeniona potrzeba działania, która dawniej determinowała przetrwanie gatunku ludzkiego. Dlatego nikt nie jest całkowicie pozbawiony motywacji. Jednak efekty naszych działań będą zależeć od trzech składowych:

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 31  Strona 32
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Lekkoatletyka – doskonalenie biegu przez płotki

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego do gimnazjum. Podstawa programowa: Trening zdrowotny. Uczeń demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.

Czytaj więcej

Piłka nożna – doskonalenie zespołowego utrzymywania się przy piłce w grach zadaniowych

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla gimnazjum. Podstawa programowa: Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego.

Czytaj więcej