Zmiany muszą być, ale przemyślane i rozsądne. Debata ogólnopolska: „Kształcenie dzieci i młodzieży w ramach zajęć wychowania fizycznego”

10 lutego 2016 r. odbyła się debata z udziałem ministrów sportu i edukacji, którzy w towarzystwie nauczycieli WF i trenerów dyskutowali m.in. na temat rozwiązań, prowadzących do podniesienia poziomu aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, zachęcenia do uprawiania sportu oraz poprawy jakości lekcji wychowania fizycznego.

Wyrażając swoją opinię na temat wybranych kwestii, poruszanych w czasie debaty, opieram się przede wszystkim o moje doświadczenie w pracy nauczyciela WF, obserwację i rozmowy z nauczycielami zarówno zaprzyjaźnionych szkół, jak i uczestnikami szkoleń, w których brałam udział.

Podczas debaty w zakresie kwalifikacji nauczycieli WF „(...) zwrócono uwagę na konieczność polepszania edukacji nauczycieli m.in. poprzez dokształcenie metodyczne i studia podyplomowe”.

Sugestia z pewnością trafiona, mam tylko nadzieję, że liczba i jakość organizowanych szkoleń będzie jednym z podstawowych założeń tego przedsięwzięcia. Niestety szkolenia, warsztaty czy konferencje z wychowania fizycznego na tle innych przedmiotów to rzadkość. Po drugie, zazwyczaj uczestnikami są nauczyciele, którzy dbają o swój rozwój i chcą podnosić swoje kompetencje, zamiast tych, którzy podnosić je powinni. Zatem nasuwa się pytanie, czy to coś zmieni? Może gdyby wprowadzić obowiązek szkoleń, określić ich liczbę w roku szkolnym i zakres tematyczny dla wszystkich nauczycieli zmieniłoby się na lepsze?!

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 18  Strona 19
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Motywacja jest niezbędna

Wzbudzenie motywacji do uprawiania aktywności fizycznej i sportu jest tematem, który warto często poruszać i dyskutować o nim. Jeśli uda się rozwinąć w młodej osobie motywację wewnętrzną do uprawiania sportu, zacznie ona znajdować przyjemność i satysfakcję z treningu, sama będzie do niego wracać.

Czytaj więcej