Table of Contents Table of Contents
Previous Page  7 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 24 Next Page
Page Background

tok lekcji

zadania szczegółoWe

czas

uWagi organizacyjno–metodyczne

zWinnoŚcioWo-

-szyBkoŚcioWe

tory przeszkód

Zabawa „Zabierz butelkę”

Na sygnał pierwszy z rzędu biegnie na wprost,

przechodzi na czworakach pod przeszkodą,

pokonuje w dowolny sposób górą płotek

lekkoatletyczny, po czym biegnie do środka

i zabiera butelkę ustawioną w kółku ringo. Po

czym wraca na koniec swojego rzędu. Kolejny

uczestnik startuje dopiero, gdy jego poprzednik

przybije mu piątkę. Wygrywa zespół, który

zdobędzie więcej butelek.

„Przełóż balonik”

– uczniowie ustawieni

w 3 rzędach: pierwsi z rzędów biegną

na wprost do oddalonego o ok. 4 m

materaca, po czym wykonują lėenie

w poprzek kierunku biegu i turlają się

do kóca materaca, po wykonaniu zadania

siadają na małą deskorolkę i odpychając się

dwoma kijkami próbują dojechá do balona

umieszczonego w kółku ringo (nogi nie mogą

dotyká podłȯa). Uczé, któremu uda się ta

przeprawa, szybko wyjmuje balona z kółka

i energicznie na niego siada, ȧ uda mu się go

przebí. Po wykonaniu zadania wraca biegiem

na koniec swojego rzędu przybijając piątkę

kolejnej osobie wyznaczonej do pokonania

toru (tym samym uprawnia ją do startu).

Uczniowie czekający na swoją kolej podają

oburącz w rzędzie balona rozpoczynając górą

nad głowami, a wracając między nogami

w rozkroku.

„Pokonywanie rzeki”

– uczniowie ustawieni

w 3 rzędach. Na sygnał nauczyciela pierwsi

uczniowie z rzędów biegną do ustawionej

w bliskiej odległości ławeczki z kocykiem,

po czym wykonują lėenie na piersiach

i przeciągają się (płyną) na drugą stronę rzeki.

Po wykonaniu zadania biegną do balona

lėącego w kole ringo i z pozycji siadu

prostego przekładają przybór nogami z koła

do lėącej obok szarfy. W szarie znajduje

się informacja, np. bieg w miejscu – uczé

czyta ją i podaje do wiadomości grupy,

która do czasu ukóczenia zadania przez

kolejnego zawodnika bez przerwy wykonuje

to ́wiczenie (dzięki temu cała dru̇yna jest

ciągle zaaktywizowana). Po wykonaniu zadania

szybko wraca na koniec rzędu. Kolejna osoba

startuje dopiero, gdy wracający uczé przybije

jej piątkę.

Ćwiczenie problemowe – przejd́ z punktu

A do punktu B w parze, ze „związanymi”

nogami wewnętrznymi.

5 min

5 min

5 min

3 min

Instruowanie przez nauczyciela.

Nauczyciel objaśnia zasady zabaw oraz

instruuje uczniów, którzy mają problem z ich

prawidłowym wykonaniem.

Ćwiczenie w rzędach.

Podział na 3 zespoły.

Uczniowie współpracują w grupach oraz

przestrzegają obowiązujących zasad.

Nauczyciel wprowadza w zaplanowanych

zabawach element ́wiczé dodatkowych.

Dzięki temu uczniowie czekający na swoją

kolej są aktywni oraz zostaje zachowana

krzywa intensywności wysiłku podczas zaję́

ruchowych.

Nauczyciel wykorzystuje elementy gimnastyki

korekcyjnej w zadaniach ruchowych, wskazując

uczniom przykładowe ́wiczenia słu̇ące

dbałości o prawidłową postawę ciała.

Nauczyciel ze względów bezpieczéstwa nie

zaleca wiązá nóg, a jedynie wyobrazí sobie

daną sytuację i zastosowá się do zaistniałych

warunków. Ewentualnie mȯna u̇ý

nietrwałego materiału, aby związane kóczyny

nie zagrȧały bezpieczéstwu dzieci.

Nauczyciel pobudza wyobránię uczniów,

skłaniając ich do samodzielnego

i konstruktywnego rozwiązania zadania.

wf z pomysłem

nr 2/2015 Wychowanie Fizyczne w szkole

7