Table of Contents Table of Contents
Previous Page  5 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 24 Next Page
Page Background

wf z pomysłem

nr 2/2015 Wychowanie Fizyczne w szkole

5

5)

marsz zwypadami z przekładaniempiłki pod nogami,

6)

marsz z wypadami z toczeniem piłki „po ósemce”

pod nogami.

W rozsypce przysiady z piłką trzymaną pomiędzy

nadgarstkami, ramiona w przód.

Uczniowiewsiadzie rozkrocznymwykonująskłonydo

nogi lewej, potemprawej. Następnie krą̇enia stawówko

-

lanowych,skokowych,nadgarstkówistawówłokciowych.

Nauczyciel pokazuje prawidłowo wykonane od

-

bicie sposobem dolnym oburącz. Dla przypomnienia

uczniowie ustawieni w parach naprzeciw siebie, wyko

-

nują odbicia sposobem dolnym oburącz.

Następnie uczniowie ustawiają się na obwodzie

koła (kȧda dru̇yna na swojej połowie boiska). Jeden

z ́wiczących wchodzi do środka koła. Odbija piłkę

po kolei do kȧdego z członków zespołu, którzy odbi

-

jają ją z powrotem do kapitana. Wygrywa zespół, któ

-

ry jako pierwszy wykona dwie kolejki odbí. Kolejnym

́wiczeniem doskonalącym (w tym samym ustawieniu)

jest to, ̇e na sygnał nauczyciela jeden z ́wiczących

podaje piłkę do dowolnego zawodnika, po czym bie

-

gnie na jego miejsce. Przyjmujący podaje piłkę do

kolejnego ucznia i równiė zmienia miejsce. Wygrywa

grupa, która dłu̇ej utrzyma piłkę w grze. Następnie

kȧda grupa ma 2 piłki i wykonuje podania między

sobą sposobem dolnym oburącz. Grupa, której piłka

spadnie na ziemię dostaje 1 punkt. Wygrywa ta grupa,

która zdobędzie najmniej punktów.

Podczas gry w piłkę siatkową uczniowie mogą wy

-

konywá tylko odbicia sposobem dolnym oburącz (za

-

grywka dowolna). Za kȧde niewłaściwe odbicie piłki

dru̇yna dostaje 4 punkty karne (odejmuje się 4 punkty).

Po zakóczeniu gry uczniowie w marszu wzdłu̇

boiska wykonują wspięcia na palce z jednoczesnym

wznosem ramion i wdechem, po czym opuszczają ra

-

miona i schodzą na pięty oraz wydychają powietrze.

Następnie zabawa: minutka w lėeniu tyłem.

Na zakóczenie lekcji nauczyciel podsumowu

-

je zajęcia, a dwóch uczniów pokazuje prawidłowo

wykonane odbicie sposobem dolnym oburącz. Inny

uczé omawia czym jest „Bager”. Po podziękowaniu

i pȯegnaniu nauczyciel przypomina o czynnościach

higienicznych i nawodnieniu się.

Damian Czepiel

f

zabawy ruchowe z balonami

Ćwiczenia z omijaniem i pokonywaniem

przeszkód

scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej

Formy organizacyjne proWadzenia zajęć:

f. prowadzenia zaję́: f. frontalna,

f

f. podziału uczniów: indywidualna, pary, grupy,

f

f. porządkowe: rzędy, lúna gromadka, koło czołem

f

do wewnątrz.

zadania szczegółoWe:

Usamodzielniające ucznia:

uczé angȧuje się w pomoc przy organizacji lekcji,

f

uczé przestrzega zasad fair play w rywalizacji

f

grupowej,

uczé chętnie współpracuje w zespole.

f

Umiejętności:

uczé potrai wykorzystá balony do zabawy

f

w czasie wolnym,

uczé potrai pokoná tor przeszkód mȯliwie

f

szybko.

Wiadomości:

uczé zna wybrane zalety aktywnego wypoczynku,

f

uczé zna wynalazców balonu na ogrzane powietrze.

f

Sprawność motoryczna:

uczé rozwija koordynację ruchową,

f

uczé rozwija szybkoś́, skocznoś́, zwinnoś́.

f

Klasa:

IV

Liczba ́wiczących:

20

Miejsce ́wiczé:

hol szkolny

Czas trwania:

45 minut

Przybory i przyrządy:

balony, materace, lamastry,

koszulka – t-shirt lub narzutka sportowa, plastiko

-

we butelki, szarfy, drabinki poprzeczne (przeszkody),

płotki lekkoatletyczne, kółka ringo, małe deskorolki,

kijki (nordic walking, zwykłe patyki, lub kijki do uni

-

hokeja), ławeczki gimnastyczne, kocyki, karteczki

z zadaniami.

metody proWadzenia zajęć:

metody realizacji zadá: zabawowo-klasyczna, zada

-

f

niowo-ścisła, bezpośredniej celowości ruchu, proble

-

mowa, metoda programowego usprawniania się,

metody przekazywania wiadomości: pokaz, ob

-

f

jaśnienie, wykonywanie zadá ruchowych, poga

-

danka,

metody wychowawcze: instruowanie, działanie

f

przykładem osobistym, wysuwanie sugestii, per

-

swazja, nagradzanie i karanie wychowawcze.