Table of Contents Table of Contents
Previous Page  11 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 24 Next Page
Page Background

warsztat wuefisty

nr 2/2015 Wychowanie Fizyczne w szkole

11

Cele kształcące:

potrai systematycznie i z zaangȧowaniem uczest

-

f

niczý w lekcji WF,

potrai ponieś́ odpowiedzialnoś́ za swoje wybory

f

w zakresie własnego rozwoju,

potrai dokoná samooceny i samokontroli swoich

f

działá,

ma silniejsze poczucie kontroli i odpowiedzialności

f

w procesie oceniania swoich umiejętności,

potrai ocení swoje mȯliwości i wykorzystá je

f

w podnoszeniu swojej sprawności izycznej.

Cele wychowawcze:

jest aktywny zarówno podczas lekcji WF jak i zaję́

f

pozalekcyjnych,

angȧuje się w ̇ycie sportowe szkoły, biorąc pod

f

uwagę swoje indywidualne mȯliwości,

demonstruje umiejętności potrzebne do podjęcia

f

aktywności izycznej,

jest przygotowany do uprawiania rekreacji przez

f

całe ̇ycie,

ma poczucie skuteczności swojego zachowania

f

i działá,

ma poczucie sprawiedliwej oceny za swój wkład

f

i zaangȧowanie w proces wychowania izycznego,

wie, ̇e ma szanse na najwẏszą ocenę bez wzglę

-

f

du na poziom swojej sprawności izycznej,

czuje się bezpieczny i dowartościowany, dzięki in

-

f

nowacyjnym sposobom oceniania z wychowania

izycznego.

sposoBy spraWdzenia osiągnięć ucznia

W proponowanych sposobach sprawdzenia osiągnię́

ucznia nie ma mȯliwości, ̇eby osiągnięcia sporto

-

we stanowiły warunek konieczny do uzyskania przez

ucznia najwẏszej oceny. Wręcz przeciwnie, uczé

który ma bardzo dobrą sprawnoś́ izyczną, jednak

podczas lekcji nie wykorzystuje swoich mȯliwości

i nie wywiązuje się z obowiązku szkolnego w ramach

aktywności izycznej, niekoniecznie otrzyma oce

-

nę co najmniej bardzo dobrą, poniewȧ sama ocena

konkretnej umiejętności nie daje jeszcze kócowej

oceny ze sprawdzianu w danej dyscyplinie sportowej.

Wpływ na ocenę ma równiė technika zadania rucho

-

wego, zaangȧowanie podczas lekcji poprzedzających

sprawdzian, zadanie domowe oraz wiedza teoretycz

-

na, za co uczniowie otrzymują punkty. Kócowa oce

-

na ze sprawdzianu jest zgodna z zasadami ujętymi

w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania.

sposoBy osiągania celóW:

Nauczyciel stosuje innowacyjne metody nauczania

f

celem uatrakcyjnienia zaję́ w efekcie zwiększenia

aktywnego udziału ucznia podczas ́wiczé, jed

-

nocześnie ograniczając do minimum czas bierny

ucznia.

Metody to przede wszystkim obwód stacyjny, Life

f

Kinetik, czy Sport Education.

Wykorzystuje na lekcji ró̇ny, równiė nietypowy,

f

sprzęt sportowy. Zachęca uczniów do ́wiczé

oceniając ich za zaangȧowanie lub za inne, usta

-

lone na początku lekcji zadania.

Istotne jest udzielanie informacji zwrotnej co nale

-

f

̇y poprawí, nad czym musi popracowá uczé

oraz co ju̇ opanował bardzo dobrze.

Dostrzega równiė pracę uczniów wygłaszając ko

-

f

mentarz słowny.

Powinien zadbá o dobrą atmosferę podczas

f

lekcji, co sprzyja nawiązaniu dobrej współpracy,

a w dalszej kolejności zaufaniu i budowaniu ze

-

społu uczé-uczé, uczé-nauczyciel.

Nie mȯe zapomnié o systematycznym i kon

-

f

sekwentnym realizowaniu celów i zadá ujętych

w kryteriach oceniania z wychowania izycznego.

Wymagania edukacyjne

– WychoWanie Fizyczne

I.

Podstawą oceny z wychowania izycznego jest wy

-

siłek włȯony przez ucznia w wywiązywanie się z obo

-

wiązków wynikających ze specyiki zaję́.

II.

Ocena śródroczna i roczna wyliczana jest na pod

-

stawie uzyskanych punktów z wymaganych obszarów

oceniania, zgodnie z zasadami ujętymi w Wewnątrz-

szkolnym Systemie Oceniania.

III.

Uczé w semestrze mȯe uzyská oceny z nastę

-

pujących obszarów:

A. Oceny obowiązkowe

Przygotowanie do zajęć

Przez przygotowanie do zaję́ rozumie się posia

-

f

danie przez ucznia odpowiedniego stroju sporto

-

wego (koszulka, spodenki, buty zmienne sporto

-

we). Nalėy zwrócí szczególną uwagę na higienę

i właściwe przeznaczenie stroju (tylko do ́wiczé

izycznych).

Na koniec kȧdego semestru nauczyciel ocenia

f

ucznia za właściwy i systematycznie przynoszony

na lekcje WF strój, w następujący sposób:

iloŚć BrakóW stroju

W semestrze

ocena

uzyskane punkty

na koniec semestru

0

6

12

1

5

10

2

4

8

3

3

6

4

2

2

5

1

0

6 i kȧdy kolejny

1

-2