Table of Contents Table of Contents
Previous Page  6 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 6 / 24 Next Page
Page Background

tok lekcji

zadania szczegółoWe

czas

uWagi organizacyjno–metodyczne

częŚć i Wstępno-przygotoWaWcza – 10 min

1. czynnoŚci

organizacyjno-

-porządkoWe

pogadanka

zaBaWa ożyWiająca

rozgrzeWka

1. Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności,

podanie tematu zaję́ i celów lekcji, okrzyk

powitalny.

2. Aktywny wypoczynek – zalety.

3. Zabawa ȯywiająca „Śmierdziuszek”.

Spośród grupy uczniów wybiera się

jedną osobę, tzw. Śmierdziuszka, który

ma chustkę, szarfę, lub inny miękki

przybór. Zadaniem wybranej osoby jest

złapanie innego ucznia poprzez dotknięcie

go danym przyborem. Osoba złapana

przejmuje przybór i od tej chwili to ona jest

„Śmierdziuszkiem”.

1. Podbijanie balonu RR.

2. Podbijanie balonu NN i głową – bez u̇ycia

rąk.

3. Podrzucanie balonu, wykonanie przysiadu.

4. Jw. wykonanie skłonu w przód o NN

prostych.

6. Skoki z balonem trzymanym między

kolanami.

7. W parach, balon trzymany między plecami,

chwyt RR – skręty ze zwracaniem uwagi,

aby balon nie upadł na ziemię.

8. W parach w lėeniu tyłem przekazywanie

balonu zza głowy w przód z wykonaniem

uniesienia tułowia.

9. Jw. przekazywanie balona w lėeniu na

piersiach poprzez uniesienie tułowia w górę.

1 min

1 min

3 min

6 min

Zbiórka w siadzie skrzẏnym na obwodzie koła.

Okrzyk powitany rozlúnia atmosferę w grupie

oraz motywuje uczniów do dalszego działania.

Prowadzący egzekwuje od uczniów

zachowania poprawnej postawy ciała podczas

zbiórki, a tak̇e w kolejnych ́wiczeniach lekcji.

Pogadanka ma na celu uświadomienie

uczniom zalet aktywnego wypoczynku oraz

przedstawienie uczniom szeregu zabaw

z balonami oraz innymi przyborami jako

ciekawego sposobu na spędzenie czasu

wolnego po obligatoryjnych zajęciach

szkolnych.

Zabawa ȯywiająca ma na celu zmotywowanie

uczniów do dalszego aktywnego uczestnictwa

w lekcji.

Dla zachowania bezpieczéstwa zaleca się

wprowadzenie zasady określającej mȯliwoś́

uderzania uciekających osób poni̇ej bioder.

Wszechstronna rozgrzewka ma na celu

przygotowá młodego człowieka do dalszej

wzmȯonej aktywności ruchowej.

Nauczyciel zwraca uwagę na poprawnoś́

wykonywanych ́wiczé oraz koryguje

zauwȧone błędy.

Wykorzystanie balonów ma na celu

zaprezentowanie przykładowych ́wiczé

z danym przyborem mȯliwych do wykonania

przez uczniów równiė w warunkach

domowych.

częŚć ii głóWna – 30 min

ćW. doskonalące

umiejętnoŚci

posługiWania się

przyBorem

„Balonowy zegar”

– (ustawienie na obwodzie

2 lub – w zalėności od liczby osób

– większej liczby kół, twarzą do środka koła)

wszyscy uczniowie biorący udział w zabawie

posiadają balony. Na sygnał nauczyciela

rozpoczynający zabawę uczestnicy wykonują

pojedyncze odbicie balonem nad głową

po czym przechodzą na miejsce kolegi obok,

jednocześnie przejmując jego balon. Zabawa

kóczy się, jeśli w jakimś kole spadnie chociȧ

jeden balon. Wygrywa dru̇yna, która nie

dopuściła do jego upadku. Jeśli uczniowie

będą sobie radzili z tym zadaniem na tyle

dobrze, ̇e intensywnoś́ ́wiczenia będzie

niewielka zaleca się wprowadzenie ́wiczenia

dodatkowego po zmianie miejsca w kole.

„Odbicia z zadaniami”

– nauczyciel podaje

uczniom zadanie do wykonania, np. ubranie

t-shirta. Uczniowie odbijają balon w dowolny

sposób tak, aby zrealizowá zlecone przez

nauczyciela zadanie i nie dopuścí do upadku

balona na ziemię.

Jw., tylko uczniowie odbijają balony w parach.

Po wykonaniu odbicia do współ́wiczącego

uczé musi szybko i poprawnie wykoná

określone przez nauczyciela zadanie, aby nie

dopuścí do upadku przyboru. Przykładowe

zadanie: zawieś szarfę na 5 szczeblu drabinki

oddalonej o 2–3 metry.

3 min

4 min

4 min

Uczniowie poprzez zabawę uczą się poruszá

po boisku w ograniczonym polu, określonym

ustawieniu oraz dostosowania siły i sposobu

odbicia do istniejących warunków.

Uczniowie uczą radzí sobie w sytuacji,

w której są zmuszeni wykoná więcej ni̇ jedną

czynnoś́ w tym samym czasie.

Uczniowie kształtują szybkoś́ reakcji.

Ćw. w parach.

wf z pomysłem

6

Wychowanie Fizyczne w szkole nr 2/2015