Table of Contents Table of Contents
Previous Page  24 / 24
Information
Show Menu
Previous Page 24 / 24
Page Background

awans zawodowy

§ 7, ust. 2, pkt 4

umiejętnoŚć zastosoWania Wiedzy z zakresu psychologii,

pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu

oŚWiaty, pomocy społecznej luB postępoWania W spraWach

nieletnich W rozWiązyWaniu proBlemóW zWiązanych z zakresem

realizoWanych przez nauczyciela zadań

lp.

działania

sposoBy realizacji

terminy

doWody realizacji

1.

Udział w pracach

zespołów

wychowawczych

Zapoznanie się z sytuacją rodzinną uczniów.

X

Omawianie problemów edukacyjnych

X

i wychowawczych, propozycja środków

naprawczych.

Wg potrzeb Notatki, teczka wychowawcy.

2.

Umiejętne stosowanie

wiedzy z zakresu

pedagogiki i psychologii

do rozwiązywania.

biėących problemów

edukacyjnych

i wychowawczych

Integrowanie grupy, rozwiązywanie zaistniałych

X

konliktów, zapobieganie agresji przez stosowanie

np. metod relaksacji.

Realizacja w pracy dydaktycznej i wychowawczej

X

zalecé poradni psychologiczno-pedagogicznej

dotyczących konkretnych uczniów.

W okresie

stȧu

Wykaz literatury.

Dzienniki zaję́

wyrównawczych.

3.

Udzielanie pomocy

rodzicom w zrozumieniu

problemów wieku

dojrzewania

Organizacja spotká z rodzicami na tematy

X

dotyczące aktualnych problemów ich dzieci,

współpraca w tym zakresie z szerokim gronem

specjalistów.

W okresie

stȧu

Wykaz tematyki spotká.

4.

Współpraca

z bibliotekami

Nawiązanie współpracy z bibliotekami,

X

systematyczne korzystanie z ich zasobów

– systematyczna aktualizacja wiedzy.

W okresie

stȧu

Wykaz wȧniejszych publikacji.

§ 7, ust. 2, pkt 5

umiejętnoŚć posługiWania się przepisami dotyczącymi systemu oŚWiaty, pomocy społecznej

luB postępoWania W spraWach nieletnich W zakresie FunkcjonoWania szkoły,

W której nauczyciel odByWał staż

lp.

działania

sposoBy realizacji

terminy

doWody realizacji

1.

Posługiwanie się aktami

prawa oświatowego

w codziennej pracy

Zaznajomienie się przepisami dotyczącymi

X

oświaty zawartymi w: Ustawie o systemie oświaty,

Karcie Nauczyciela, przepisach wewnętrznych

szkoły (Statucie, Planie Rozwoju Szkoły, Planie

Doskonalenia Nauczycieli oraz rozporządzeniach

regulujących jej pracę).

Aktualizowanie wiedzy na temat zmian

X

w prawie oświatowym poprzez śledzenie stron

internetowych.

Analiza przepisów prawa oświatowego.

X

W okresie

stȧu

Notatki.

2.

Uczestnictwo

w kreowaniu prawa

wewnątrzszkolnego

Dostosowanie dokumentacji wewnątrzszkolnej

X

do obowiązujących uregulowá prawnych.

Udział w radach pedagogicznych i zespołach

X

nauczycielskich – opracowanie i modyikacja

dokumentów wewnątrzszkolnych.

Wg harmonog.

Wg harmonog.

Protokoły.

Protokoły.