wf z pomysłem
nr 2/2015 Wychowanie Fizyczne w szkole
3
Unihokej
– nauka podań i przyjęć
oraz strzału na bramkę
scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej
na palce i wznos ramion w górę. Następnie uczé
wykonuje naprzemienne wypady nóg w przód z jed
-
noczesnym przekładaniem kija pod nogą. W lėeniu
tyłem tzw. scyzoryki z przekładaniem kija, czyli wzno
-
sy tułowia, z jednoczesnym wznosem i ugięciem nóg.
W kócowej fazie ruchu następuje przełȯenie kija za
nogi i natychmiastowy powrót ramion z kijem nad
głowę. W lėeniu przodem wznosy tułowia i ramion.
Przed przystąpieniem do realizacji głównych celów
zaję́ uczé przygotowuje dodatkowo do wysiłku i
-
zycznego stawy: łokciowe, kolanowe i skokowe.
Dla oswojenia się z kijem oraz piłką uczniowie wy
-
konują ̇onglerkę (podbiją piłkę na łopatce kija). Na
-
uczyciel pokazuje prawidłowe wykonanie podania
oraz przyjęcia. Następnie uczniowie podzieleni w pary
klasa:
V SP
liczba ́wiczących:
24
czas trwania:
45 min
miejsce:
hala sportowa
Cele operacyjne lekcji w zakresie:
umiejętności:
f
uczeń potrai w stopniu dostatecznym
wykonać podanie, przyjęcie oraz strzał na bramkę,
motoryczności:
f
uczeń wzmacnia koordynację wzro
-
kowo-ruchową,
wiadomości:
f
uczeń zna technikę podań, przyjęć
oraz strzałów na bramkę w unihokeju,
wychowania:
f
uczeń zna i rozumie zasady gry fair
play oraz bezpieczeństwa podczas gry w unihokej.
Pomoce dydaktyczne
:
25 × kij do unihokeja, 25 piłek
do unihokeja, rzutnik multimedialny i komputer, gwiz
-
dek, 12 × znacznik, 12 × pachołek.
scenariusz zajęć:
Nauczyciel organizuje uczniom zbiórkę, podczas któ
-
rej następuje przywitanie, sprawdzenie obecności
oraz przygotowania do zaję́ (pyta dodatkowo o sa
-
mopoczucie uczniów). Podczas podania tematu lekcji
nauczyciel pyta uczniów – kto zna przepisy gry w uni
-
hokeja, po czym omawia najwȧniejsze przepisy doty
-
czące bezpieczéstwa podczas lekcji.
Nauczyciel, chcąc zmotywowá uczniów do pȯą
-
danej aktywności na zajęciach, wyświetla krótki ilm
pokazujący podania i strzały sytuacyjne podczas mi
-
strzowskiego meczu unihokeja.
Na początku rozgrzewki uczniowie mają zaba
-
wę ȯywiającą – berek sié. Polem zabawy jest bo
-
isko do unihokeja. Dwóch uczniów łapie się za ręce
i w parze zaczynają goní pozostałych. Gdy ktoś zo
-
stanie złapany dołącza do goniących i trzymając się
za ręce gonią w trójkę, potem czwórkę etc. Zabawa
trwa do momentu, gdy wszyscy zawodnicy zostaną
złapani lub upłynie czas 4 minut. Złapanie nie liczy się,
gdy „sié” się rozerwie.
Podczas rozgrzewki w rozsypce kȧdy uczé ma
kij do unihokeja. W pozycji stojącej uczé chwyta
kij oburącz, w jak najszerszym uchwycie. Ramiona
w górę i następuje krą̇enie ramion dookoła głowy.
Następnie, trzymając (w tym samym uchwycie) kij
przed klatką piersiową, uczé wykonuje (wolne) skręty
tułowia w bok (w lewą i prawą stronę). Stojąc w roz
-
kroku – przeplatanka kijem pomiędzy kolanami.
Dla kompensacji kręgosłupa na
-
stępuje wyprost tułowia, wspięcie