Table of Contents Table of Contents
Previous Page  3 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 24 Next Page
Page Background

wf z pomysłem

nr 2/2015 Wychowanie Fizyczne w szkole

3

Unihokej

– nauka podań i przyjęć

oraz strzału na bramkę

scenariusz lekcji wychowania fizycznego dla szkoły podstawowej

na palce i wznos ramion w górę. Następnie uczé

wykonuje naprzemienne wypady nóg w przód z jed

-

noczesnym przekładaniem kija pod nogą. W lėeniu

tyłem tzw. scyzoryki z przekładaniem kija, czyli wzno

-

sy tułowia, z jednoczesnym wznosem i ugięciem nóg.

W kócowej fazie ruchu następuje przełȯenie kija za

nogi i natychmiastowy powrót ramion z kijem nad

głowę. W lėeniu przodem wznosy tułowia i ramion.

Przed przystąpieniem do realizacji głównych celów

zaję́ uczé przygotowuje dodatkowo do wysiłku i

-

zycznego stawy: łokciowe, kolanowe i skokowe.

Dla oswojenia się z kijem oraz piłką uczniowie wy

-

konują ̇onglerkę (podbiją piłkę na łopatce kija). Na

-

uczyciel pokazuje prawidłowe wykonanie podania

oraz przyjęcia. Następnie uczniowie podzieleni w pary

klasa:

V SP

liczba ́wiczących:

24

czas trwania:

45 min

miejsce:

hala sportowa

Cele operacyjne lekcji w zakresie:

umiejętności:

f

uczeń potrai w stopniu dostatecznym

wykonać podanie, przyjęcie oraz strzał na bramkę,

฀motoryczności:

f

uczeń wzmacnia koordynację wzro

-

kowo-ruchową,

wiadomości:

f

uczeń zna technikę podań, przyjęć

oraz strzałów na bramkę w unihokeju,

฀wychowania:

f

uczeń zna i rozumie zasady gry fair

play oraz bezpieczeństwa podczas gry w unihokej.

Pomoce dydaktyczne

:

25 × kij do unihokeja, 25 piłek

do unihokeja, rzutnik multimedialny i komputer, gwiz

-

dek, 12 × znacznik, 12 × pachołek.

scenariusz zajęć:

Nauczyciel organizuje uczniom zbiórkę, podczas któ

-

rej następuje przywitanie, sprawdzenie obecności

oraz przygotowania do zaję́ (pyta dodatkowo o sa

-

mopoczucie uczniów). Podczas podania tematu lekcji

nauczyciel pyta uczniów – kto zna przepisy gry w uni

-

hokeja, po czym omawia najwȧniejsze przepisy doty

-

czące bezpieczéstwa podczas lekcji.

Nauczyciel, chcąc zmotywowá uczniów do pȯą

-

danej aktywności na zajęciach, wyświetla krótki ilm

pokazujący podania i strzały sytuacyjne podczas mi

-

strzowskiego meczu unihokeja.

Na początku rozgrzewki uczniowie mają zaba

-

wę ȯywiającą – berek sié. Polem zabawy jest bo

-

isko do unihokeja. Dwóch uczniów łapie się za ręce

i w parze zaczynają goní pozostałych. Gdy ktoś zo

-

stanie złapany dołącza do goniących i trzymając się

za ręce gonią w trójkę, potem czwórkę etc. Zabawa

trwa do momentu, gdy wszyscy zawodnicy zostaną

złapani lub upłynie czas 4 minut. Złapanie nie liczy się,

gdy „sié” się rozerwie.

Podczas rozgrzewki w rozsypce kȧdy uczé ma

kij do unihokeja. W pozycji stojącej uczé chwyta

kij oburącz, w jak najszerszym uchwycie. Ramiona

w górę i następuje krą̇enie ramion dookoła głowy.

Następnie, trzymając (w tym samym uchwycie) kij

przed klatką piersiową, uczé wykonuje (wolne) skręty

tułowia w bok (w lewą i prawą stronę). Stojąc w roz

-

kroku – przeplatanka kijem pomiędzy kolanami.

Dla kompensacji kręgosłupa na

-

stępuje wyprost tułowia, wspięcie