Artykuły działu

Zdrowe przekąski - czyli jakie?

Czy przekąski to w ogóle dobry pomysł? To zależy. W idealnej diecie odpowiednio zbilansowane posiłki podobnej wielkości skomponowane z samych zdrowych produktów spożywane są w równych odstępach czasu przez cały dzień. Niestety nasz świat nie jest idealny i to samo dotyczy sposobu odżywiania się. Bardzo trudno jest dostarczać porównywalne co do kaloryczności i zdrowe posiłki o regularnych porach. Rozwiązaniem tego problemu jest pozwalanie sobie na przekąski, czyli jedzenie drobnych rzeczy między głównymi posiłkami.

Zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem obciążenia w postaci butelek

Butelka wody to nieodzowny element treningu. Nie wszyscy jednak wiedzą, że może ona służyć nie tylko do nawadniania organizmu, ale także do ćwiczeń. Trening siłowy z butelkami wody to dobry pomysł, jeśli nie mamy do dyspozycji skomplikowanego sprzętu. Butelki świetnie zastępują hantle. Co ważne, trening taki możemy wykonać praktycznie wszędzie.

Edukacja zdrowotna na lekcji WF

Czy uczniowie wiedzą co to znaczy „edukacja zdrowotna”? Czy lekcja wychowania fizycznego to tylko ćwiczenia, rywalizacja, gry i zabawy? Czym tak naprawdę jest edukacja zdrowotna i jak ją realizować podczas zajęć wychowania fizycznego? W artykule znajdziesz ciekawą prezentację i materiały do pobrania, które możesz wykorzystać podczas zajęć!

Nauka zdalna a zdrowe plecy. Jak zadbać o zdrowie po każdej lekcji online

Nauka zdalna, to dla nas i naszych uczniów siedzenie w fotelu przez co najmniej 5 godzin dziennie. W skali tygodnia to 20, a w skali miesiąca – 80 godzin. Do jakich skutków może doprowadzić nieprawidłowe siedzenie oraz brak aktywnych przerw w czasie nauki przy takim jej trybie? No właśnie – łatwo się domyślić. Dlatego w naszym artykule znajdziecie ćwiczenia które należy wykonać po każdej lekcji, aby zapobiegać mogącym wystąpić zmianom postawy. Zamieszczamy także krótki film instruktażowy jak dzięki ćwiczeniom prawidłowo zrelaksować plecy po nauce/pracy przy biurku.

Ćwiczenia ze skakanką

Skakanka, czyli linka lub sznurek z dwoma uchwytami na końcach, jest przyborem treningowym, który większość z nas może kojarzyć z zabaw z dzieciństwa. Okazuje się, że oprócz zabawy może służyć do wykonania efektywnego treningu. Trening ze skakanką to nie tylko przeskakiwanie przez obracającą się linkę, ale także wiele innych rodzajów ćwiczeń.

Ćwiczenia poza boiskiem szkolnym. Ćwiczenia przy drzewie – TAK!

Jesień jest idealną porą roku na ćwiczenia na świeżym powietrzu. Ćwiczenia w plenerze są o wiele bardziej efektywne aniżeli te wykonywane w zamkniętych pomieszczeniach, siłowni czy sali gimnastycznej. Aby zajęcia w parku lub lesie nie opierały się tylko na marszu czy bieganiu, warto wykonać też trochę ćwiczeń, wykorzystując do tego celu elementy naturalnego środowiska np. drzewa.

Odżywki i suplementy u młodego sportowca

Temat suplementacji dzieci i młodzieży budzi wiele kontrowersji. Sposób odżywiania się młodego sportowca ma ogromny wpływ na jego zdrowie i samopoczucie, wyniki sportowe oraz kondycje psychiczną. Ale czy stosowanie suplementów diety przez dzieci i młodzież jest bezpieczne?

Jak powinien wyglądać trening sportowy dla dzieci z cukrzycą?

Zmaganie się z cukrzycą nie wyklucza uprawiania sportu. Wśród osób z cukrzycą jest bardzo dużo profesjonalnych sportowców. Na ich przykładzie można zauważyć, że cukrzyca nie stoi na przeszkodzie w osiąganiu sukcesów. Jednak uprawianie sportu przez dzieci chore na cukrzycę jest dużym wyzwaniem. Oprócz intensywnie zaplanowanych dni treningowych dochodzą dodatkowe obowiązki związane z częstą kontrolą poziomu cukru we krwi, dawkowaniem insuliny i odpowiednią dietą.

Nie ma złej pogody dla dziecka

5 wskazówek dla nauczycieli, którzy zimą będą spędzać z dziećmi czas na dworze.

Profilaktyka uzależnień. Na cyfrowym detoksie

W artykule proponujemy w ramach profilaktyki uzależnień podjęcie wyzwania i przeprowadzenie wraz z klasą trzydniowego detoksu od telefonu.