Trening na świeżym powietrzu z wykorzystaniem kłody drzewa

Okres wiosenny to dobry moment na rozpoczęcie treningu w lesie. Zazwyczaj trening w lesie kojarzony jest z bieganiem, jazdą na rowerze czy też z  Nordic Walking. Oprócz specjalnie przygotowanych ścieżek biegowych, tras rowerowych oraz ścieżek zdrowia mamy jednak mnóstwo możliwości na wykonanie innych aktywności, tj. rozciąganie, ćwiczenia siłowe z wykorzystaniem ławki, trening siłowy czy też siłowo-wytrzymałościowy możemy wykonać wykorzystując dobrodziejstwa jakie daje nam sama natura np. wykorzystać kłodę drzewa.

Korzyści z uprawianej aktywności w lesie jest bardzo dużo,  począwszy od zmniejszenia ekspozycji organizmu na miejski smog, hałas. Nasze płuca oddychają cały czas świeżym powietrzem. Trening wzmaga wymianę gazową, a w lesie przyswajamy więcej czystszego powietrza niż w pomieszczeniu zamkniętym. Ponadto podczas biegania nasze stawy nie są tak narażone na obciążenia jak podczas wykonywania biegu po twardym asfalcie . Kolejnym dodatkowym plusem jest otoczenie,  w którym możemy się bardziej skupić na sobie, treningu, czy też własnych przemyślenia bez bodźców, które rozpraszają naszą uwagę.

Natura daje nam dużo możliwości jedną z aktywności jest poniższa propozycja. Może być ona również alternatywą do ćwiczeń na siłowni z wykorzystaniem sprzętu.

Trening z kłodą daje nam możliwość wykonania treningu siłowego, siłowo-wytrzymałościowego, poprzez zastosowanie różnego rodzaju chwytu w ćwiczeniach odzwierciedlających ćwiczenia wykonywane na siłowni czy też w klubach fitness. Kłoda daje dodatkowy bodziec dla mięśni i ich struktur, przeciwdziała stagnacji, monotonności, ale przede wszystkim może być odskocznią od treningu w zamkniętym pomieszczeniu.  Trening tego typu może stanowić dobre uzupełnienie do ćwiczeń na redukcje,  gdzie połączony z bieganiem i odpowiednio zaplanowany na pewno przyniesie efekty w dążeniu do  uzyskania ładnej sylwetki na lato.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 18  Strona 19  Strona 20  Strona 21  Strona 22  Strona 23  Strona 24  Strona 25  Strona 26  Strona 27  Strona 28
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

12 gier i zabaw z koszykówki

Trenerze! Co dzisiaj robimy? – Gramy w kosza. – No nieeee! A możemy w coś innego?... Znamy ten scenariusz, prawda? Wszystko się zmienia, gdy uczeń trafi do kosza. Nagle koszykówka zaczyna się podobać i po każdym trafionym rzucie słychać JEST! i widać ruch ręki, który pokazuje... Czytaj więcej

Idziemy na dwór! Rekreacja na świeżym powietrzu

Wszelkie zajęcia ruchowe powinny odbywać się jak najczęściej na świeżym powietrzu, gdyż w czasie aktywności ruchowej uczniowie kształtują m.in. zwinność, koordynację wzrokowo-ruchową, a także wydolność czy wytrzymałość. Przy tym wspaniale dotleniane są wszystkie komórki w organizmie oraz mózg.... Czytaj więcej