Nowoczesne spojrzenie na lekkoatletykę

Zaangażowanie nauczyciela bezpośrednio wpływa na entuzjazm uczniów wobec sportu. Aby dzisiejsze lekcje wychowania fizycznego były atrakcyjne, nie wystarczy już tradycyjna forma prowadzenia zajęć. Nauczyciel powinien umieć nadać znanym dyscyplinom i ćwiczeniom świeży wymiar, prezentując je w sposób innowacyjny. Czy to wykonalne? Zdecydowanie tak! Jedyną granicą jest tu kreatywność pedagoga.

W poniższym scenariuszu przedstawiamy propozycję przeprowadzenia zajęć z lekkoatletyki – jednej z najstarszych dziedzin sportu, która wspiera nie tylko rozwój fizyczny, lecz także kształtuje kompetencje społeczne.

Czas: 45 minut

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

 

 

Cele operacyjne lekcji w zakresie:

  • umiejętności: uczeń potrafi znajdować rozwiązanie, angażując całą grupę;
  • motoryczności: uczeń wzmacnia siłę i koordynację ruchową;
  • wiadomości: uczeń zdaje sobie sprawę z wpływu zdrowia na życie człowieka;
  • wychowania: uczeń zna i rozumie zasady bezpiecznego wykonywania biegów.

 

Pomoce dydaktyczne:

  • komputer,
  • rzutnik multimedialny,
  • 12 pachołków,
  • 2 opony samochodowe,
  • 6 piłek lekarskich (5 kg),
  • 12 wiader z wodą,
  • gwizdek,
  • stoper.

 

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Gry i zabawy plenerowe

Początek roku szkolnego to idealny moment, by budować fundamenty dobrej atmosfery w klasie. Zamiast od razu siadać do ławek, warto wyjść z uczniami na świeże powietrze. Integracyjne gry plenerowe sprzyjają rozwojowi relacji, wspierają komunikację, uczą współpracy i pomagają w naturalny sposób... Czytaj więcej

Pomysły na gry i zabawy integracyjne

Niezwykle ważne jest, aby uczniowie na początku roku szkolnego przełamali bariery po dłuższej przerwie i odnowili znajomości. W nowych zespołach klasowych dzieci poznają się i nawiązują więzi oraz budują relacje z wychowawcą. Nieocenione korzyści przynoszą wtedy zabawy integracyjne, ponieważ dzięki... Czytaj więcej