Nietypowy tor przeszkód

Scenariusz 45-minutowych zajęć, podczas których zadaniem dzieci jest pokonanie nietypowego toru przeszkód, wraz ze wskazówkami umożliwiającymi jego przygotowanie.

Zwykle w torach przeszkód wykorzystywane są standardowe i najpopularniejsze przybory i przyrządy, takie jak: szarfy, ławeczki gimnastyczne, pachołki, materace lub woreczki. Można jednak wznieść się na wyższy poziom i przygotować tor nietypowy.

Do stworzenia go wcale nie trzeba drogich albo trudno dostępnych przyborów. Aby powstał niestandardowy, interesujący tor przeszkód, można wykorzystać łatwo dostępne materiały, np. gazety, balony, plastikowe butelki po wodzie czy ściereczki.

Najlepiej przeznaczyć na tor dwie jednostki lekcyjne, czyli 90 minut. Wówczas pierwszą część lekcji można poświęcić na zabawę ożywiającą, rozgrzewkę oraz ustawienie toru, opisanie i pokazanie go przez nauczyciela. Każda osoba powinna mieć również szansę na spokojne zapoznanie się z torem.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 24  Strona 25  Strona 26
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Lekcja na basenie

Scenariusz 45-minutowych zajęć na basenie poświęcony nauce oddychania pod wodą. Zabawowa forma pozwala zniwelować stres związany z poleceniem zanurzenia oczu, nosa i ust do wody.

Czytaj więcej

Lekcja z balonem w roli głównej

Scenariusz 45-minutowej lekcji z wykorzystaniem balonów dla klasy V. Balon to pomoc prosta, wdzięczna, budząca także w starszych dzieciach entuzjazm, a przede wszystkim dająca wiele możliwości zastosowania na lekcji wychowania fizycznego – w ćwiczeniach oddechowych, zabawach ruchowych,... Czytaj więcej