Dzieci w wieku 6 – 10 lat uwielbiają zabawy i gry, posiadają naturalne chęci współzawodnictwa. Wystarczy przyjrzeć się uczniom młodszych klas w trakcie zajęć ruchowych – wygrana jest najważniejsza, a każda gra i zabawa przebiega w bardzo intensywny sposób. Poniżej przedstawię kilka pomysłów na zabawy, w których, poza aktywnością ruchową, dzieci będą musiały odwoływać się do opanowanych bądź dopiero poznawanych treści z zakresu innych przedmiotów. Idealna sytuacja podczas takich zajęć jest wtedy, gdy do zwycięstwa lub sprawnego działania uczestników niezbędna jest wiedza w danym temacie. W takiej sytuacji aktywność ruchowa (przyjemność) wraz z nauczanymi treściami (nauka) wywołują stany emocjonalne, które sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu wiadomości. Dzięki takiej formie, uczniowie mniej sprawni ruchowo mogą stanowić bardzo ważne ogniwo w drużynie, a od ich wiedzy mogą zależeć osiągane przez zespół wyniki.
[ . . . ]