Kołyska – próby przewrotu w przód. Scenariusz dla uczniów klas I z elementami przewrotu w przód na podstawie zabaw i ćwiczeń

Ćwiczenia gimnastyczne wspaniale wpływają na rozwój uczniów. Często jednak nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej boją się wykonywać tego typu ćwiczenia z uczniami i pomijają je na lekcjach wychowania fizycznego.

Gimnastyka powinna być wprowadzana od pierwszych klas szkoły podstawowej.

Ćwiczenia gimnastyczne wspaniale wpływają na rozwój uczniów. Często jednak nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej boją się wykonywać tego typu ćwiczenia z uczniami i pomijają je na lekcjach wychowania fizycznego.

Dzieci mają naturalną potrzebę ruchu oraz są naprawdę gibkie. Im wcześniej zaczną uczyć się np. przewrotów, tym lepiej dla nich. Dzieciaki w tym wieku zwykle nie boją się wykonywać takich ćwiczeń. Z czasem jest różnie. Jest część osób, które przejawiają lęk przed wszelkimi ćwiczeniami gimnastycznymi. Przez to jest im trudniej nauczyć się danych elementów.

Zachęcam wszystkich nauczycieli, którzy uczą w młodszych klasach szkoły podstawowej do tego, aby robili gimnastykę na lekcjach WF.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 32  Strona 33  Strona 34  Strona 35
DODATKOWE NARZĘDZIA CYFROWE
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Gry, zabawy i ćwiczenia terenowe w wychowaniu fizycznym i edukacji wczesnoszkolnej

Lekcje wychowania fizycznego realizowane w klasach I–III szkoły podstawowej (nauczanie wczesnoszkolne) obejmują kilka istotnych zadań, a mianowicie: rozwijanie sprawności motorycznej i umiejętności ruchowych najmłodszych uczniów, ich samodzielności, inicjatywy, współdziałania czy... Czytaj więcej

Wiosną dzieci zdrowo rosną. Gry i zabawy z motywem wiosennym

Wiosną dzieci bardzo lubią przebywać na świeżym powietrzu i warto to wykorzystać do promowania zajęć ruchowych inspirowanych przyrodą.

Czytaj więcej