Gry, zabawy i ćwiczenia terenowe w wychowaniu fizycznym i edukacji wczesnoszkolnej

Lekcje wychowania fizycznego realizowane w klasach I–III szkoły podstawowej (nauczanie wczesnoszkolne) obejmują kilka istotnych zadań, a mianowicie: rozwijanie sprawności motorycznej i umiejętności ruchowych najmłodszych uczniów, ich samodzielności, inicjatywy, współdziałania czy pomysłowości. Ma miejsce też zaspokajanie tzw. głodu ruchu oraz wspomaganie naturalnego rozwoju biologicznego.

Lekcje wychowania fizycznego realizowane w klasach I–III szkoły podstawowej (nauczanie wczesnoszkolne) obejmują kilka istotnych zadań, a mianowicie: rozwijanie sprawności motorycznej i umiejętności ruchowych najmłodszych uczniów, ich samodzielności, inicjatywy, współdziałania czy pomysłowości. Ma miejsce też zaspokajanie tzw. głodu ruchu oraz wspomaganie naturalnego rozwoju biologicznego.

Planując zajęcia ruchowe nauczyciel powinien pamiętać, aby zawierały one duże bogactwo treści oraz zróżnicowany zasób ćwiczeń. Mają one istotne znaczenie w kształtowaniu zainteresowań sportowych oraz odkrywaniu zdolności motorycznych dzieci.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 26  Strona 27  Strona 28  Strona 29  Strona 30  Strona 31
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Kołyska – próby przewrotu w przód. Scenariusz dla uczniów klas I z elementami przewrotu w przód na podstawie zabaw i ćwiczeń

Ćwiczenia gimnastyczne wspaniale wpływają na rozwój uczniów. Często jednak nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej boją się wykonywać tego typu ćwiczenia z uczniami i pomijają je na lekcjach wychowania fizycznego.

Czytaj więcej

Wiosną dzieci zdrowo rosną. Gry i zabawy z motywem wiosennym

Wiosną dzieci bardzo lubią przebywać na świeżym powietrzu i warto to wykorzystać do promowania zajęć ruchowych inspirowanych przyrodą.

Czytaj więcej