Piłka ręczna to bardzo dynamiczny i widowiskowy sport drużynowy. Jest to gra łatwa w nauczaniu, gdyż jej podstawy oparte są o czynności naturalne, wykorzystywane często w codziennym działaniu każdego z nas, takie jak bieg, skok, rzut. W pierwszym etapie szkolenia przyszłych zawodników piłki ręcznej wykorzystuje się głównie gry i zabawy. Niewątpliwą zaletą tej formy aktywności fizycznej jest uniwersalność i dostępność, dzięki czemu można ją stosować w każdej kategorii wiekowej, bez względu na poziom umiejętności. Gry i zabawy wprowadzające do piłki ręcznej wpływają wszechstronnie na organizm dziecka, przyczyniają się do podnoszenia jego możliwości kondycyjnych oraz sprawności fizycznej przez pobudzanie do pracy dużych grup mięśniowych, aparatu krążeniowo- -oddechowego oraz stymulowanie układu nerwowego. Spełniają też ważne funkcje wychowawcze: uczą poszanowania przyjętych norm i zasad oraz współdziałania w grupie, a także sprzyjają rozwijaniu osobowości, uczą wygrywania i przegrywania.
[ . . . ]