CZĘŚĆ I – WSTĘPNA (18 MINUT)
Nauczyciel zadaje uczniom kilka pytań:
- Co należy robić, aby być zdrowym?
- Dlaczego zdrowie jest takie ważne?
- Jak myślisz, ile razy w tygodniu należy ćwiczyć, aby były tego efekty? (Pytanie skierowane do konkretnego ucznia).
- Od czego zacząłbyś ćwiczenia? (pytanie skierowane do konkretnego ucznia) – jeśli uczeń odpowie, że od rozciągania, nauczyciel uświadamia mu, że jest to dopiero trzeci w kolejności etap. Następnie objaśnia, że najpierw należy wyznaczyć sobie cele ćwiczeń, a dopiero później pobudzić ciało i zmysły do aktywności fizycznej. Tutaj należy dodać, że najlepiej zrobić to za pomocą zabawy ożywiającej, po niej przechodzi się dopiero do wspomnianej rozgrzewki. Następnie nauczyciel mówi uczniom, że dziś on wyznaczy im cel lekcji – nauka ćwiczeń szybkościowych.
- Co w takim razie teraz zrobimy, aby zdrowo żyć? (Nauczyciel naprowadza uczniów, by powiedzieli, że należy przejść do zabawy ożywiającej). Kanadyjska zabawa JACK BALL 5’ Jedna osoba jest rzucającym, pozostałe stoją blisko siebie w odległości około 10 m od rzucającego, który podaje do nich piłkę. Każdy rzut jest punktowany według uznania rzucającego. Osoba, która złapie piłkę, otrzymuje punkty. Gdy uzbiera ich 100, staje się rzucającym. Podczas gry wykorzystuje się piłkę do rugby lub futbolu amerykańskiego.
[ . . . ]