Prowadzone zajęcia uwzględniają wszechstronny rozwój młodego organizmu oraz długofalowy proces dający solidną podstawę do dalszego rozwoju dziecka w przypadku ewentualnej zmiany decyzji wybranej dyscypliny. To zachęcanie do sportu poprzez aktywność fizyczną wyniesioną z różnorodnych dyscyplin z dodatkiem filozofii życia uczącej młodego adepta z jednej strony pokory, szacunku, cierpliwości w dążeniu do celu i systematyczności, a z drugiej - podwyższającej samoocenę. Poprzez szeroki zasób ćwiczeń oddziałujących na zmysły młodego człowieka oraz zabawowe formy walki, młody organizm nabywa pewnego rodzaju nawyki obronne. Nawyki, które w przyszłości mogą okazać się potrzebne w życiu codziennym. Przykładem może być nauka bezpiecznego upadku, która ma na celu uchronić ciało dziecka w momencie niekontrolowanego upadku podczas gier zespołowych, biegania czy też celowego popchnięcia w wyniku zaczepki. Wg. Gilewicza: „…Wysoce sprawnym ruchowo jest ten, kto potrafi skutecznie chodzić, biegać, skakać, dźwigać i wykonywać wiele innych prostych i skomplikowanych czynności w różnych okolicznościach”. Jednym zdaniem: sprawne dziecko to zdrowe i bezpieczne dziecko.
[ . . . ]