Terenowe zajęcia sportowe z numerami startowymi

Aktywność na świeżym powietrzu to kluczowy czynnik nie tylko dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania uczniów, ale także świetna okazja do hartowania organizmu o każdej porze roku. W czasach pandemii jeszcze bardziej stały się aktualne słowa: „W zdrowym ciele – zdrowy duch”. Nie wszyscy uczniowie jednak podchodzą do takich aktywności z entuzjazmem. Co zrobić, żeby zachęcić młodzież do zawalczenia o swoje zdrowie? Należy pokazać im po prostu, że można to robić w ciekawy sposób.

Miniony rok szkolny przebiegający w czasie pandemii, z licznymi ograniczeniami i nauką zdalną, doprowadził do wielu niekorzystnych zmian, m.in. obniżenia poziomu sprawności fizycznej, motoryki w zakresie różnych zdolności oraz wydolności uczniów. W przypadku osób uprawiających sport problem ten został dość szybko zminimalizowany bądź nawet usunięty w całości. Młodzi zawodnicy mogli uczestniczyć w treningach w czasie trwania łagodnych obostrzeń. Pozwoliło to zlikwidować ogólne osłabienie organizmu oraz braki w przygotowaniu sportowym spowodowane m.in. okresowym zakazem wychodzenia z domu. Nie było to jednak udziałem licznego grona uczniów nietrenujących, pozostających codziennie w dłużej trwającym bezruchu. Ich ograniczenia wydolnościowe i sprawnościowe przyczyniły się do powstania szerokiej skali problemów zdrowotnych – związanych zarówno ze skutkami braku aktywności, jak i z agresywnym działaniem wirusa SARS-CoV-2 na organizm

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Celowe ćwiczenie pod kierunkiem eksperta, czyli deliberate practice

Od wielu lat zastanawiam się, co jest ważniejsze: talent czy ciężka praca. Jeśli również się nad tym zastanawiasz, zapraszam do lektury!

Czytaj więcej

Akrobatyka i gimnastyka dla dzieci – jak akrobatyka może podnieść sprawność fizyczną?

Wprowadzenie elementów gimnastyki i akrobatyki do lekcji WF może przyczynić się nie tylko do urozmaicenia lekcji, ale także do podniesienia pewności siebie i poczucia wartości uczniów.

Czytaj więcej