Nowe rozporządzenie o ocenianiu z wychowania fizycznego - Rewolucja czy rzeczywistość?

Nowe rozporządzenie MEN wprowadza zmiany w sposobie oceniania ucznia z wychowania fizycznego. Przede wszystkim ocenie ma podlegać wysiłek wkładany przez ucznia w ćwiczenia i zadania, które ma wykonać na lekcji. Na całokształt oceny ma mieć wpływ także staranność wykonywanych ćwiczeń oraz zaangażowanie ucznia. Zmianie miałoby również podlegać podejście lekarzy, którzy mogliby wystawiać częściowe zwolnienia z wychowania fizycznego, a mianowicie zwolnienie z wykonywania niektórych ćwiczeń.

Czy zmiany, o których mowa w rozporządzeniu, mające zachęcić dzieci i młodzież do aktywnego uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego to rzeczywiście rewolucja czy może raczej ujęcie w prawne ramy tego, co w szkołach praktykuje się od lat? Postaram się odpowiedzieć na tak postawione pytanie na podstawie organizacji zajęć wychowania fizycznego w szkole ponad­gimnazjalnej, której jestem dyrektorem i w której jednocześnie uczę wychowania fizycznego.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 13  Strona 14
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Planowanie pracy nauczyciela wychowania fizycznego

Nauczyciel wychowania fizycznego we współczesnym systemie edukacyjnym staje przed ogromną odpowiedzialnością przekazania uczniom wiedzy i nauki takich umiejętności, których kontynuacja w życiu dorosłym pozwoli im na prowadzenie zdrowego i aktywnego stylu życia, zgodnie z najwyższymi... Czytaj więcej

Skakanka – ukierunkowanie na redukcję masy ciała

Przeskoki przez skakankę są znane prawie wszystkim dzieciom. Skakanka wykorzystywana jest w treningu sportowym oraz w rekreacji ruchowej, szczególnie ukierunkowanej na redukcję masy ciała (oczywiście po wcześniejszym przygotowaniu ćwiczącego).

Czytaj więcej