NIE dla formy ścisłej w grach zespołowych

Dlaczego ograniczać formę ścisłą do minimum podczas zajęć z uczniami? Czym ją zastąpić? Po co z niej rezygnować, skoro przez tyle lat była skuteczna? Odpowiedź znajdziecie w poniższym artykule.

Nie mówię o całkowitej likwidacji formy ścisłej, lecz o ograniczeniu jej do minimum. Dlaczego? Forma ścisła nie jest atrakcyjna dla uczniów. Uczeń musi być atakowany różnymi bodźcami, spontanicznością, stawiany w różnych sytuacjach podczas gier, ćwiczeń, zabaw, a forma ścisła tego nie zapewnia. Stawianie ucznia w sytuacjach problemowych mocno wpływa na jego kreatywność.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 9  Strona 10
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Design Thinking w przygotowywaniu się do nowego roku szkolnego

Chciałbym podzielić się z Tobą moimi przemyśleniami poczynionymi tuż po zakończeniu ostatniego roku szkolnego. Roku, który odbiegał od szkolnej „normalności” pod niemal każdym względem. Roku, który napisał dla nas scenariusz rodem z dobrego filmu science-fiction. Dzięki temu... Czytaj więcej

Koncepcja DIY czyli jak ‘własnoręcznie’ pokonywać wszelkie ograniczenia. Jak zrobić trenażer do siatkówki?

Jako początkujący trener siatkówki często doświadczałem problemów z dostępnością sprzętu, który chciałem wykorzystywać w treningach. Oczywiście nie mam na myśli piłek czy innych podstawowych przyrządów, które są coraz bardziej dostępne nawet w najmniejszych ośrodkach.... Czytaj więcej