Motoryczność funkcjonalna podłożem rozwoju młodego sportowca

U najmłodszych potrzeba ruchu jest bardzo duża, dzięki czemu dzieci szybciej przyswajają nowe umiejętności motoryczne. Podpowiadamy, jak to wykorzystać w pracy z młodszymi uczniami i jakie ćwiczenia warto wprowadzić do treningu.

W okresie przedszkolnym, od 3. do 6.–7. roku życia zauważamy dużą potrzebę ruchu. Wówczas następuje szybkie i łatwe uczenie się nowych czynności ruchowych. Podstawowe struktury ruchowe takie jak chód, bieg, chwyt, rzut dziecko zaczyna łączyć w nowe sekwencje ruchowe typu: bieg i rzut, bieg i skok. Podczas łączenia w pewne kombinacje dziecko poznaje nowe możliwości swojego ciała, a uzyskany rezultat – poprzez doświadczenie – daje mu bardzo dużo radości i stymuluje je do dalszego działania poprzez ciekawość poznawania

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 20  Strona 21  Strona 22  Strona 23
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Gry i zabawy na dobry początek... lekcji wychowania fizycznego

Podpowiadamy, jak najlepiej rozpocząć lekcję, by nie tylko dobrze rozgrzać organizm przed dalszym wysiłkiem, ale i wywołać radość wśród uczniów. W artykule znajdziecie osiem interesujących zabaw wraz z opisem wykonania.

Czytaj więcej

WF ze smartfonem

W artykule przedstawiono pokrótce aplikacje treningowe popularne wśród młodziezy, które warto omówić na lekcji.

Czytaj więcej