Jak oceniać uczniów ze zdalnego wf-u?

Ocenianie ucznia jest koniecznym elementem procesu dydaktycznego. W okresie zdalnego nauczania proces ten wzbudza wiele kontrowersji. W przypadku wychowania fizycznego ocena powinna stanowić głównie funkcję motywacyjną i odnosić się do zaangażowania włożonego w zajęcia. Przy ocenie należy dostrzegać wkład pracy oraz wysiłek, jaki uczeń musiał włożyć w opracowanie zaproponowanych lub zadanych materiałów.

W wirtualnej rzeczywistości nauczyciele wychowania fizycznego musieli mocno ograniczyć albo nawet zmodyfikować realizowany materiał, ponieważ nie było możliwości prowadzenia lekcji z wielu dyscyplin sportowych: gier zespołowych, gimnastyki, lekkoatletyki itp. Epidemia COVID-19 sprawiła, że również dotychczasowe zasady oceniania, sposoby monitorowania postępów uczniów, weryfikacji ich wiedzy oraz umiejętności z wychowania fizycznego realizowanego w formie on-line musiały ulec zmianie.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 5  Strona 6  Strona 7  Strona 8
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Crossnet – inny sposób na siatkówkę

Przedstawiamy ciekawą odmianę gry związanej z siatkówką. Nazywa się Crossnet. Co jest w niej takiego innowacyjnego? Otóż boisko składa się z czterech kwadratów, a siatka krzyżuje się w połowie swojej długości. Daje to zupełnie nowe możliwości prowadzenia siatkarskiej rozgrywki.... Czytaj więcej

Nauczyciel w świetle prawa jako funkcjonariusz publiczny. Incydenty i naruszenia prawne w czasie pracy zdalnej

Praca w szkole na stanowisku nauczyciela to dla wielu z nas misja, życiowa pasja. Rozwijamy się, szkolimy, dbamy o wszechstronny rozwój uczniów, angażujemy się w życie szkoły, stoimy na straży dobrego wychowania i wysokiego poziomu jakości kształcenia, dbamy o wszechstronny rozwój... Czytaj więcej