Crossnet – inny sposób na siatkówkę

Przedstawiamy ciekawą odmianę gry związanej z siatkówką. Nazywa się Crossnet. Co jest w niej takiego innowacyjnego? Otóż boisko składa się z czterech kwadratów, a siatka krzyżuje się w połowie swojej długości. Daje to zupełnie nowe możliwości prowadzenia siatkarskiej rozgrywki. W artykule omówimy przepisy gry, przebieg samej rozgrywki i  jak zachęcić do zaprezentowania tej formy swoim uczniom.

Crossnet narodził się w głowach trzech przyjaciół jako nowy sport plażowy. Gdy w 2017 roku rozłożyli w San Diego po raz pierwszy swoje sklejone taśmą boisko, obok nich ustawiło się ponad 20 osób chętnych do dołączenia do nowej rozgrywki. Niecały rok później powstał prototyp, a prace nad ostateczną wersją zestawu do gry trwały cztery lata. Pochłonęły wszystkie oszczędności twórców, ale opłaciło się, ponieważ dziś Crossnet jest wielomilionowym przedsięwzięciem zyskującym popularność na całym świecie.

W niniejszym artykule chciałbym omówić przepisy gry, przebieg samej rozgrywki i zachęcić Cię do zaprezentowania tej formy swoim uczniom. Oczywiście, jeżeli tylko masz taką możliwość, możesz zakupić oryginalny zestaw (obecnie nie znalazłem polskiej oferty, ale popularne serwisy bez problemu dostarczają boiska do naszego kraju), jednak w załączonym filmie pokażę Ci, jak szybko i tanio wykonać uproszczony prototyp z elementów znalezionych w szkole. Z szacunku dla twórców zachęcam, byś wykorzystał go jedynie do sprawdzenia, czy Twoi uczniowie zafascynują się tą dyscypliną, a jeśli tak się stanie – byś skierował swoje kroki ku oryginalnemu zestawowi.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 2  Strona 3  Strona 4
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Jak oceniać uczniów ze zdalnego wf-u?

Ocenianie ucznia jest koniecznym elementem procesu dydaktycznego. W okresie zdalnego nauczania proces ten wzbudza wiele kontrowersji. W przypadku wychowania fizycznego ocena powinna stanowić głównie funkcję motywacyjną i odnosić się do zaangażowania włożonego w zajęcia. Przy ocenie należy dostrzegać... Czytaj więcej

Nauczyciel w świetle prawa jako funkcjonariusz publiczny. Incydenty i naruszenia prawne w czasie pracy zdalnej

Praca w szkole na stanowisku nauczyciela to dla wielu z nas misja, życiowa pasja. Rozwijamy się, szkolimy, dbamy o wszechstronny rozwój uczniów, angażujemy się w życie szkoły, stoimy na straży dobrego wychowania i wysokiego poziomu jakości kształcenia, dbamy o wszechstronny rozwój... Czytaj więcej