Wychowanie fizyczne z reguły cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów, zwłaszcza w młodszych klasach. Każde dziecko ma bowiem naturalną potrzebę ruchu i aktywności. Specyfika przedmiotu i to, że dzieci pozostają w ruchu, daje im niesamowitą frajdę i okazję, by dać upust nagromadzonej w ciągu dnia energii. Jeżeli nasi podopieczni są aktywni i chętni do ćwiczeń, będą angażować się w stu procentach w każdą naszą propozycję zajęć ruchowych – bez względu na to, czy danego dnia zaplanowaliśmy piłkę ręczną, koszykówkę, czy może gimnastykę. Zdarzają się jednak uczniowie, którzy w pewnym momencie zaczynają unikać zajęć wychowania fizycznego. Pobieżna ocena może wskazywać na lenistwo lub zwykłą niechęć do ćwiczeń, jednak często problem leży zdecydowanie głębiej. Z pewnością do niepodejmowania aktywności fizycznej w szkole przyczynia się prowadzenie siedzącego stylu życia poza jej murami. Mimo że możliwości do uprawiania sportu i zabaw na świeżym powietrzu jest znacznie więcej niż przed laty – powstają przecież boiska, nowoczesne place zabaw, ścieżki
[ . . . ]