Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ang. ADHD – attention deficit hyperactivity disorder) to ciąg zaburzeń hiperkinetycznych ujawniający się u 2–7% światowej populacji dzieci. Niestety, liczba osób ze zdiagnozowanymi zaburzeniami neurobiologicznymi tego typu cały czas rośnie i tylko w latach 2003–2011 wartość ta zwiększyła się o około 40% tylko w samej Ameryce.
Często słyszymy o ADHD, ale czy potrafimy wymienić charakterystyczne dla tego zespołu objawy? Mówi się, że dziecko dotknięte tym schorzeniem jest niegrzeczne, nadmiernie ruchliwe, nie potrafi się skupić na czynności przez dłuższą chwilę, a do tego ma ogromne kłopoty z nauką. To pośrednio prawda, ponieważ głównymi symptomami ADHD są hiperaktywność, impulsywność oraz brak kontroli uwagi (deficyt uwagi). Te natomiast wpływają na pogorszenie wyników w nauce, relacji z bliskimi i z rówieśnikami czy też przyczyniają się do znacznego obniżenia samooceny i w konsekwencji głębszych zaburzeń psychicznych.
[ . . . ]