Artykuły działu

Doskonalenie kozłowania w grach i zabawach

Koszykówka jest złożoną dyscypliną, która jako forma ogólnorozwojowa sprawdza się u wielu młodych ludzi. Oprócz odpowiedniego poruszania się po boisku, bardzo ważne jest także kozłowanie. Poprawne opanowanie tej umiejętności pozwala na skuteczną grę na boisku. Nauka prawidłowego kozłowania wymaga ćwiczeń, które po pewnym czasie mogą wydawać się dzieciom nudne, dlatego też warto urozmaicić zajęcia i doskonalić umiejętność kozłowania w zabawie.

Aktywność na świeżym powietrzu siłownie plenerowe i strefy workout’u

Aktywność na ogólnodostępnym sprzęcie na tzw. siłowni plenerowej czy też strefie street workout’u staje się coraz bardziej doceniana wśród osób ćwiczących rekreacyjnie, a nawet zauważalna staje się wśród profesjonalistów trenujących kalistenikę. Nieocenioną zaletą tych sprzętów jest ruch na świeżym powietrzu, kontakt z naturą, brak ograniczeń czasowych, przyjemne otoczenie, a także bezpłatny dostęp. Taka aktywność daje nam również możliwość przeprowadzenia treningu angażującego niemalże całe ciało. Wszystko zależy od tego, na jakim obszarze się znajdziemy i jaki sprzęt zastaniemy.

W zdrowym ciele – zdrowy duch!

Zadaniem nas, nauczycieli, jest między innymi pokazanie, że lekcja wychowania fizycznego może być wykorzystana z ogromnym pożytkiem nie tylko dla dzieci, ale również rodziców i całych rodzin. Warto zachęcić rodziców do zadbania o rozwój fizyczny dzieci, przekonać ich, że wychodząc z nimi w plener, aby zrealizować „lekcję wychowania fizycznego”, wspomagają dzieci oraz samych siebie – także w zachowaniu zdrowia. Podpowiadamy jak wykorzystać schemat prostego wyjścia z dziećmi na dwór na wspólna aktywność.

Pompka – czy to takie proste?

Wydawać by się mogło, że wykonanie dziesięciu poprawnie technicznie pompek jest dla każdego podopiecznego proste, nie ma nic bardziej mylnego. Wielu uczniów nie potrafi wykonać prawidłowo technicznie pompki. Bardzo często powodem tego jest to zbyt słabo wytrenowany gorset mięśniowy, brak siły w ramionach, brak synchronizowania sylwetki ciała z ruchem czy też brak wiedzy na ten temat.

Narciarstwo biegowe – pierwsze kroki na biegówkach dla dzieci i młodzieży

Narciarstwo biegowe dzięki Justynie Kowalczyk-Tekieli zyskało popularność, a razem z nią – większą liczbę sympatyków i miłośników tej odmiany białego szaleństwa. Ze względu na swoją specyfikę – narty mogą być bardzo interesującą formą spędzania czasu (nie tylko) dla dzieci i młodzieży. W artykule o tym jak się należy prawidłowo przygotować (ubiór, sprzęt), a także zestaw niezbędnych ćwiczeń dla startujących na biegówkach.

10 gier i zabaw w czasach COVID – 19

Jak zorganizować lekcję, żeby spełniała wszystkie zalecenia dotyczące zasad bezpieczeństwa? WF bezkontaktowy, a zarazem atrakcyjny – czy jest to możliwe? W artykule przedstawię zbiór gier i zabaw, które możesz wykorzystać podczas zajęć.

 

Razem a jednak osobno. Bezdotykowa aktywność grupowa

Edukacja szkolna w ostatnich kilku miesiącach na skutek rozprzestrzeniającej się pandemii uległa totalnej reorganizacji. Pierwszym etapem walki z niebezpiecznym koronawirusem było wprowadzenie nauki wyłącznie w sposób zdalny. Kilkumiesięczna edukacja w nowej formule pokazała, że taka możliwość istnieje, jednak wszyscy – zarówno nauczyciele, jak i uczniowie – uważają, że bezpośredni kontakt jest w tym środowisku niezastąpiony. Pokażemy jednak, że można zaplanować i przeprowadzić atrakcyjne zajęcia w formie bezdotykowej

Sprzęt zastępczy – pudełka, gumy, kije. Pomoc w technice i motoryce

Uprawiając sport, ćwiczący korzystają zazwyczaj ze specjalistycznego sprzętu oraz profesjonalnych obiektów sportowych. Czasem jednak ambicje przerastają możliwości fizyczne lub psychiczne człowieka, a sprzęt „wytwarza” trudną do przełamania barierę strachu. Dlatego warto jest zastąpić go wersją nietypową, wzbudzającą większe zaufanie, czasem ciekawość (minimalizacja zagrożenia wystąpienia bólu podczas ćwiczeń) i zachęcającą do ruchu.

Weź głęboki oddech. Ćwiczenia, gry i zabawy oddechowe dla dzieci, młodzieży i nie tylko…

Ćwiczenia zwiększające pojemność płuc może wykonywać każdy zdrowy człowiek, dbając w ten sposób o poprawę swoich możliwości oddechowych. Im głębszy jest jego oddech, tym więcej powietrza wdycha do pęcherzyków płucnych, dzięki czemu więcej tlenu dociera do krwi oraz do pracujących mięśni. Ćwiczenia te mogą być też środkiem treningowym wspomagającym wydolność ludzi aktywnych i uprawiających sport. Zachęcamy do wypróbowanie naszych ćwiczeń  i zabaw oddechowych z uczniami!

8 gier i zabaw z piłki nożnej dla dwóch osób

Zauważyliście sytuację, w której rodzic idzie z dzieckiem pograć w piłkę? Najczęściej wygląda to następująco: strzelają do bramki, wymieniają między sobą podania, grają między sobą mecz. A co, gdy rodzic idzie z dwójką dzieci? Przedstawiamy Wam 8 gier i zabaw, którymi możecie się podzielić z rodzicami (by urosnąć w ich oczach) lub wykorzystać do swojego użytku.