Trafić w sedno – definiujemy cele programów zdrowotnych

Choć wydawać by się mogło, że nie sposób podejmować jakichkolwiek działań, nie mając wytyczonego konkretnego celu, w praktyce bardzo różnie bywa z umiejętnym jego określeniem. Z jakiego rodzaju problemami zmagają się realizatorzy programów zdrowotnych i jaka jest ich geneza?

Staramy się zrealizować to, co jest potrzebne i użyteczne społecznie, a jednocześnie nie stworzyć sobie problemów (gdy np. okaże się, że celu nie sposób osiągnąć w takiej formie, w jakiej został on sformułowany przed wieloma miesiącami, gdy tworzyliśmy zarys programu, gdy krystalizował się dopiero pomysł na inicjatywę). Nie ma takiej możliwości, by podejmując się realizacji wyzwania na rok, dwa lata czy dłużej, móc w 100 procentach przewidzieć, jakie ograniczenia mogą nam w tym czasie stanąć na przeszkodzie. Ani nawet jakie szanse, warte wykorzystania, pojawią się przy okazji działań.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 18  Strona 19  Strona 20
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Tutoring i coaching w edukacji zdrowotnej

Ludzie mają większy potencjał, niż myślą, mogą robić dużo więcej, niż robią, mogą nauczyć się niemal wszystkiego – jeśli tylko chcą i mają kogoś, kto potrafi ich pchnąć do przodu – oczywiście w pozytywnym sensie, udzielając odpowiedniej POMOCY.

Czytaj więcej

Niech ktoś to przeczyta

Jak tworzyć przydatne teksty i jednocześnie czytelnika nie zanudzić? Jak pisać, aby odbiorca mógł naprawdę skorzystać z naszej wiedzy? Przedstawiamy kilka wskazówek. Wynikają one zarówno z dorobku nauk o poznaniu, jak i praktyki tworzenia treści na potrzeby Internetu.

Czytaj więcej