Tutoring i coaching w edukacji zdrowotnej

Ludzie mają większy potencjał, niż myślą, mogą robić dużo więcej, niż robią, mogą nauczyć się niemal wszystkiego – jeśli tylko chcą i mają kogoś, kto potrafi ich pchnąć do przodu – oczywiście w pozytywnym sensie, udzielając odpowiedniej POMOCY.

Proszę zauważyć, że pisząc słowo „pomoc” w taki sposób jak niżej, wizualizowany jest prawdziwy sens pomagania rozwojowego. Pomoc polega na tym, aby osoba, której pomagamy, uzyskała własną MOC. A więc, aby była samodzielna, samowystarczalna, niezależna, autonomiczna.

Pomaganie innym, aby ich od siebie uzależnić – nie jest rozwojowe; jest formą wykorzystywania innych, często jest formą szantażu emocjonalnego i patologicznego poszukiwania więzi, jest odebraniem własnej mocy. Jest to po prostu:

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Niech ktoś to przeczyta

Jak tworzyć przydatne teksty i jednocześnie czytelnika nie zanudzić? Jak pisać, aby odbiorca mógł naprawdę skorzystać z naszej wiedzy? Przedstawiamy kilka wskazówek. Wynikają one zarówno z dorobku nauk o poznaniu, jak i praktyki tworzenia treści na potrzeby Internetu.

Czytaj więcej

Pracować w szkole i nie zwariować – o superwizji dla wychowawców, nauczycieli, psychologów, pedagogów, socjoterapeutów

Osoby pracujące w szkole narażone są na przeżywanie bardzo trudnych uczuć. Pojawiają się momenty, w których emocje sięgają zenitu i nie wiadomo, jak sobie wówczas z nimi poradzić. Można je tłumić lub im zaprzeczać, aby agresywnie nie wybuchnąć podczas lekcji (choć wtedy eksplozja może... Czytaj więcej