Kto powinien prowadzić zajęcia wychowania fizycznego w klasach I–III? To pytanie, które bardzo często pojawia się, gdy poruszany jest temat aktywności fizycznej dzieci. Oczywiście najlepszą opcją jest praca u podstaw, czyli rodzina jako pierwsze środowisko, w którym funkcjonują dzieci. Wzorce zachowań zaczerpnięte od najbliższych mają ogromny wpływ na dalsze życie młodego człowieka.
Jednak jesteśmy nauczycielami, więc interesuje nas praca z uczniami. Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym najwięcej czasu spędzają w placówce oświatowej, dlatego to ona powinna zagwarantować im wszechstronny rozwój umysłowy, a także fizyczny.
Przedmiot, jakim jest wychowanie fizyczne, bardzo często traktowany jest jako ten drugiej kategorii. Dlaczego okres najszybszego rozwoju młodego człowieka w tzw. złotym wieku motoryczności jest zaniedbywany w szkole? Czas, w którym dzieciaki są istnymi „bombami energetycznymi”, powinien być spożytkowany na zabawy i gry ruchowe rozwijające zdolności motoryczne, kształtujące postawy prozdrowotne, prospołeczne oraz cechy wolicjonalne.
[ . . . ]