Gry i zabawy to doskonałe narzędzie do nauki poszczególnych elementów lekkiej atletyki. Taka forma zajęć pozwala na płynne wprowadzanie nowych elementów technicznych w sposób atrakcyjny dla ucznia. Oto wskazówki, jak prowadzić takie lekcje oraz przykłady gier i zabaw lekkoatletycznych.
Z uwagi na akcent motoryczny gry i zabawy lekkoatletyczne można podzielić na:
- biegowo-wytrzymałościowe,
- biegowo-szybkościowe,
- skocznościowe,
- siłowo-rzutne.
Celem gier i zabaw lekkoatletycznych jest rozwijanie podstawowych form motorycznych ze szczególnym uwzględnieniem sprawności ogólnej, szybkości i wytrzymałości. Możemy je przeprowadzać w sali gimnastycznej, boisku szkolnym (np. Orlik 2012), stadionie lekkoatletycznym lub w terenie. Wybierając zestaw gier i zabaw, należy uwzględnić wiek i zaawansowanie ćwiczących.
[ . . . ]