Lato w sercu. Co to znaczy być szczęśliwym?

Na lekcjach wychowawczych na ogół przekazuje się dzieciom ważne i poważne tematy, mówi się o zagrożeniach płynących z różnych stron, o problemach współczesnej młodzieży. Tematy bardziej pozytywne zajmują często drugorzędne miejsce. A przecież emocje pozytywne, jak radość, szczęście i miłość, są równie ważne, jak np. złość prowadząca do agresji. Zatem mimo że poczucie szczęścia jest raczej subiektywne, dzięki poniższej lekcji pokażemy dzieciom, w jaki sposób można czerpać z życia maksimum radości. Wówczas nawet najmniejsze rzeczy mogą dawać szczęście.

CELE:

  • kształtowanie pozytywnego myślenia,
  • rozumienie sensu aforyzmu,
  • rozumienie słowa „szczęście”,
  • poznanie sposobów poszukiwania szczęścia i dostrzegania go w codziennym życiu,
  • budowanie poczucia własnej wartości,
  • poznanie siebie samego i dostrzeżenie pozytywnych odczuć,
  • pobudzanie zdolności i możliwości twórczych,
  • integracja zespołu klasowego,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
  • budowanie przyjaznej atmosfery w zespole klasowym.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 13  Strona 14  Strona 15
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Czy Internet jest dla dzieci? O bezpieczeństwie w sieci

Żyjemy w czasach, kiedy Internet jest powszechnym narzędziem używanym nie tylko w pracy, lecz także w życiu prywatnym. Obecne pokolenie dzieci w wieku szkolnym urodziło się już w czasach, kiedy różnego rodzaju narzędzia i dostęp do nowych technologii był powszechny. Trudno zatem wychować dzieci... Czytaj więcej

Styl życia dzieci – stylem życia rodziców. Czy wszystkie zachowania warto naśladować?

Podczas lekcji uczniowie siedzą w kręgu na środku sali. W czasie podziału na grupy zajmują odpowiednie miejsce przy stolikach. W części końcowej wracają do wspólnego kręgu.

Czytaj więcej