Program dzieli się na trzy etapy (etap I – Nowicjusz, etap II – Przeciętniak i etap III – Mistrz) i zawiera jeden z wielu możliwych sposobów zastosowania regeneracji aktywnej pomiędzy poszczególnymi etapami. Oczywiście należy pamiętać, że proponowane zestawienie zostało przygotowane dla uczniów tak, aby ćwiczenia były możliwe do wykonania w warunkach domowych – nie ma w nim zbyt skomplikowanych form ruchowych ani specjalistycznych tzw. zadaniówek na danej stacji. Na aktywną pracę można wyznaczyć: czas (np. 20–30 s) lub ilość powtórzeń (np. 10–15). Należy jednak nadmienić, iż każdy powinien wykonywać ćwiczenia według swoich możliwości i starać się dążyć do wykonywania ich w danym czasie lub – w przypadku powtórzeń – do zrealizowania założonej ilości. Wszystko to powinno iść stopniowo, nie za wszelką cenę oraz nie wbrew swojemu samopoczuciu. Po prostu podopieczny nie powinien lekceważyć znaków, jakie daje organizm podczas wysiłku. Należy uświadomić uczniów, aby w przypadku zaburzenia oddechu, wystąpienia zawrotów głowy czy spadku sił niezwłocznie przerwali trening dnia, a w kolejnym zmniejszyli jego objętość, intensywność czy też częstotliwość. Decydując się na plan treningowy składający się z poszczególnych etapów trzeba zaznaczyć, iż w przypadku braku możliwości osiągnięcia wyznaczonych wartości w danym etapie, uczeń nie może przejść do kolejnego, który jest bardziej wymagający. Dobrym rozwiązaniem jest też przesłanie naszego planu treningowego do rodziców czy opiekunów prawnych z prośbą, aby pierwszy trening uczeń wykonał pod ich opieką, aby mogli zweryfikować wykonywanie ćwiczeń przez swoje dziecko i zwrócić uwagę na mające zapewnić bezpieczeństwo wytyczne od nauczyciela.
[ . . . ]