Trening HIIT hitem na lekcjach WF

Scenariusz 45-minutowego treningu interwałowego o wysokiej intensywności, który nie wymaga specjalistycznego sprzętu i jest prosty w realizacji. Opracowano go z myślą o szybkiej poprawie podstawowych komponentów sprawności, wytrzymałości, siły i szybkości.

Trening HIIT (z angielskiego high intensity interval training) oznacza bardzo intensywny trening interwałowy. Największą zaletą takiego treningu jest prostota jego wykonania, a także krótki czas trwania. Duża intensywność sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej. Opracowano go z myślą o szybkiej poprawie podstawowych komponentów sprawności, wytrzymałości, siły i szybkości. Główna istota treningu polega na bardzo intensywnych ćwiczeniach anaerobowych (wykonywanych na prawie maksymalnej intensywności), które są przeplatane przerwami lub umiarkowanymi (spokojniejszymi) ćwiczeniami aerobowymi. Trening może opierać się na przysiadach, pompkach lub pracy na skakance. Czas trwania treningu oraz przerwy na odpoczynek należy dostosować do kondycji ćwiczących. Można zastosować stosunek intensywnego wysiłku do odpoczynku jako 1 : 2, 1 : 3 lub 1 : 4. Tak intensywny trening powinien być poprzedzony odpowiednią rozgrzewką.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 11  Strona 12  Strona 13
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Unihokej jest OKEJ!

Scenariusz 45-minutowych zajęć, w czasie których uczniowie wykonywać będą w parach ćwiczenia doskonalące elementy techniczne gry w unihokeja, takie jak poruszanie się z piłką w różnych kierunkach oraz po slalomie, podania i przyjęcia piłki, a także strzały na bramkę.

Czytaj więcej

Powtórkowe zabawy ruchowe

W artykule omówionych zostaje sześć propozycji zabaw ruchowych, które służyć będą jednocześnie powtórzeniu materiałów, które młodzi uczniowie przerabiali między innymi na lekcjach matematyki, języka obcego i przyrody.

Czytaj więcej