Cele główne lekcji:
Wychowawcze
Uczeń z radością uczestniczy w proponowanych przez nauczyciela zabawach ruchowych; uczeń współpracuje w grupie podczas gier ruchowych; uczeń angażuje się w przygotowanie wykorzystywanych na lekcji przyborów i sprzętu.
Umiejętności
Uczeń potrafi pokonywać przeszkody w bezpieczny sposób; uczeń potrafi przekazać pałeczkę sztafetową, aby nie wypadła z dłoni; uczeń potrafi zastosować wybrane ćwiczenia rozgrzewające w praktyce.
Wiadomości
Uczeń zna istotę aktywnego wypoczynku dla zdrowia, uczeń zna rodzaje biegów krótkich (dystans) 60 m, 100 m, 200 m, 400 m; uczeń zna wybrane elementy masażu relaksacyjnego i potrafi je wykorzystać w celu uspokojenia organizmu po wyczerpującym wysiłku fizycznym.
Motoryczność
Rozwijamy szybkość, zwinność i koordynację ruchową przez zabawy i gry ruchowe.
Metody
Metoda naśladowcza ścisła, metoda zadaniowa ścisła, metoda zabawowa klasyczna, pogadanka, metody wpływu osobistego: wysuwanie sugestii, perswazja, działanie przykładem osobistym, metody wpływu sytuacyjnego: nagradzanie wychowawcze, instruowanie.
[ . . . ]