Nauka poprzez zabawę – jak zawierać treści programowe w grach i zabawach ruchowych?

W zabawach, w których główną rolę odgrywa sprawność ruchowa (np. czas reakcji i szybkość lokomocyjna) uczniowie bardziej sprawni zyskują przewagę nad uczniami mniej uzdolnionymi ruchowo. Co się stanie, jeśli poza szybkością przewodzenia impulsów nerwowych, o końcowym wyniku rywalizacji będzie decydowała poprawna odpowiedź. Podczas takich zajęć zaobserwowałem dużo większą aktywność wśród uczniów o mniejszej sprawności ruchowej. Wystarczy przypomnieć sobie wyraz twarzy ucznia, który prawdopodobnie pierwszy raz w życiu był najlepszy w grze na lekcji wychowania fizycznego.

Dzieci uwielbiają zabawy i gry, posiadają naturalne chęci współzawodnictwa. Wystarczy przyjrzeć się uczniom młodszych klas w trakcie zajęć ruchowych – wygrana jest najważniejsza, a każda gra i zabawa przebiega w bardzo intensywny sposób.

Poniżej przedstawię kilka pomysłów na zabawy, w których, poza aktywnością ruchową, dzieci będą musiały odwoływać się do opanowanych bądź dopiero poznawanych treści z zakresu innych przedmiotów.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Doskonalenie pracy nóg w koszykówce. Scenariusz lekcji.

Praca nóg przy grze w koszykówkę jest bardzo ważna, dlatego przygotowaliśmy dla ciebie scenariusz lekcji, który pomoże twoim uczniom przygotować się do gry i nie nabawić się kontuzji. Pamiętaj, że podane zadania możesz dowolnie modyfikować i dostosowywać do możliwości twoich uczniów!

Czytaj więcej

Elementy cross treningu na lekcji wychowania fizycznego

Brak Ci pomysłu na ciekawe zajęcia sportowe? Elementy cross treningu będą ciekawym pomysłem na urozmaicenie lekcji. Sprawdź jakie ćwiczenie przygotował dla Ciebie nasz ekspert w formie materiałów wideo!

Czytaj więcej