Cele kształcenia – wymagania ogólne: Uczeń stosuje poznane elementy techniki i taktyki w wybranych indywidualnych i zespołowych formach aktywności fizycznej. Uczeń: wyjaśnia relacje między sportem profesjonalnym i sportem dla wszystkich a zdrowiem.
Liczba ćwiczących: 20
Czas trwania: 45 min
Miejsce ćwiczeń: boisko przyszkolne
CELE OPERACYJNE LEKCJI W ZAKRESIE:
- Umiejętności: Uczeń potrafi prawidłowo technicznie wykonać jedną konkurencję rzutną.
- Motoryczności: Wzmocnienie siły i koordynacji ruchowej.
- Wiadomości: Uczeń zna konkurencje rzutne w lekkoatletyce.
- Wychowania: Uczeń zna i rozumie zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń rzutnych.
POMOCE DYDAKTYCZNE:
- gwizdek,
- 4 x taśma,
- 2 x młot (umieszczona w siatce na piłki 3-kilogramowa lub 5-kilogramowa piłka lekarska),
- 2 x oszczep (sklejone i wypełnione plasteliną tulejki z papieru toaletowego, ok. 10 sztuk, wzmocnione od zewnątrz taśmą klejącą),
- 2 x kula (mała piłka lekarska 1-kilogramowa),
- 2 x dysk (wykonany ze styropianu dysk obciążony na środku niewielką ilością plasteliny),
- 1 x stoper,
- 1 x pałeczka sztafetowa,
- 4 x opis techniki wykonania poszczególnych konkurencji.
Przed rozpoczęciem zajęć trzeba przygotować przybory, które będą potrzebne. Na zajęciach poprzedzających daną lekcję trzeba pokazać, jak należy prawidłowo ćwiczyć z piłką lekarską. Przedstawiona lekcja wymaga wcześniejszego przygotowania przyborów oraz ćwiczeń z piłkami lekarskim na wcześniejszych zajęciach. Obciążenia można dowolnie regulować i dostosowywać do danej grupy uczniów. Wszystkie przybory są bezpieczne, ale należy przypomnieć uczniom, by korzystali z nich z rozwagą.
[ . . . ]