Jak urozmaicić lekcje wf czyli tabata w szkole w dobie pandemii... i nie tylko!

Tegoroczna pandemia koronawirusa sparaliżowała dotychczasowe funkcjonowanie wielu dziedzin życia. W olbrzymim stopniu dotknęła ona szkolnictwo, wymuszając na nauczycielach konieczność poszukiwania alternatywnych metod pracy. Szczególne wyzwanie stanęło przed nauczycielami wychowania fizycznego, gdyż specyfika ich zajęć uniemożliwia oparcie się jedynie na formie wykładu on-line, a praca zdalna z całą klasą w obliczu mnożących się trudności technicznych, braku sprzętu czy dostępu do sieci internetowej uczniów szkół podstawowych w mniejszych miejscowościach, stanowiła pole do wykazania sporej kreatywności.

Jako nauczyciel właśnie w placówce tego typu, zdecydowałam się wykorzystać w pracy online z uczniami własne wieloletnie zainteresowania i pasje. Moim celem było zaktywizowanie dzieci spędzających godziny przed ekranem komputera do ruchu i ćwiczeń koniecznych dla prawidłowego rozwoju w ich wieku.

Zawsze były mi bliskie gry zespołowe, większość życia spędziłam jako czynna piłkarka nożna, potem trenerka i nauczycielka. Dbając o własny rozwój osobisty, wciąż poszukiwałam nowych form ruchu i aktywności. Tak trafiłam na tzw. treningi GT, które opierały się na kształtowaniu zdolności motorycznych z wykorzystaniem drabinek koordynacyjnych i gum power band. Ćwiczenia były wykonywane do muzyki, w określonej sekwencji czasowej. Do tego grupa ludzi, która motywowała do przekraczania własnych granic. Postanowiłam zrobić kurs trenerski z tego typu treningów, już wtedy planując, że nabytą wiedzę będę mogła wykorzystać w pracy w szkole. Nie mogłam uczestniczyć we wszystkich treningach GT w tygodniu, dlatego postanowiłam znaleźć coś, co będzie równie satysfakcjonujące. Wtedy odkryłam ćwiczenia opierające się właśnie na tabatach.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 13  Strona 14  Strona 15  Strona 16
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Lekcja wf na świeżym powietrzu– przykłady zajęć bezkontaktowych

Nastały czasy, w których musimy brać pod uwagę panującą pandemię koronawirusa. Według Ministerstwa Edukacji Narodowej wychowanie fizyczne powinno odbywać się jak najczęściej na świeżym powietrzu.Najlepiej wykorzystać dobrą pogodę. Wiadomo, że najprzyjemniej ćwiczy się, gdy jest sucho, ciepło... Czytaj więcej

Gry i zabawy lekkoatletyczne. Konspekt lekcji wychowania fizycznego

Gry i zabawy lekkoatletyczne wspaniale wprowadzają dzieci w świat królowej sportu, czyli właśnie lekkoatletyki. Fantastycznie i przede wszystkim wszechstronnie rozwijają dzieci. Kształtują wiele cech motorycznych, np. szybkość, zwinność, skoczność, wytrzymałość, siłę, czy koordynację wzrokowo-ruchową.

Czytaj więcej