Podstawa programowa wychowania fizycznego już na poziomie szkół podstawowych (nowa podstawa programowa 2017*) w zakresie umiejętności dotyczących aktywności fizycznej, jakie powinien nabyć uczeń, zakłada wyposażenie go w umiejętność wykonania prostych kroków i figur tańców regionalnych oraz nowoczesnych. Podobnie jest na etapie szkół ponadpodstawowych (podstawa programowa 2018**), gdzie w zakresie działu tematycznego zazwyczaj nauczane są trzy podstawowe tańce: taniec narodowy – polonez, taniec towarzyski – walc angielski i walc wiedeński. W ramach celów szczegółowych m.in. uczeń poznaje i doskonali kroki podstawowe, opracowuje i wykonuje indywidualnie bądź w parze lub zespole dowolny układ taneczny, natomiast w zakresie wiadomości poznaje historię danego tańca, a ponadto rozwija kompetencje społeczne poprzez poznawanie etykiety tańca towarzyskiego oraz utrwala zasady zachowania się pod czas uroczystości tanecznych (np. bal).
[ . . . ]