Postawmy pytanie: Czy Twoi uczniowie potrzebują wspomagania mentalnego? Możesz przypuszczać, że nie walczą tygodniami o pobicie życiowego rekordu o dwie setne sekundy, ani nie muszą w ułamku sekundy podejmować decyzji o inwestycji decydującej o przyszłości wielu osób. Problem w tym, że trudność wyzwań i problemów, z jakimi się mierzymy, jest skrajnie subiektywnym parametrem. Coś, co Tobie wydaje się błahostką, dla Twojego ucznia może być wyzwaniem podobnym do dwóch powyższych przykładów. Młoda, niezadowolona z wyglądu swojego ciała osoba, może odczuwać większą presję przed przebraniem się w strój do ćwiczeń niż sportowiec startujący w finale Igrzysk Olimpijskich. Właśnie dlatego wspomaganie mentalne jest tak ważnym zagadnieniem dla każdego z nas. Pozwala przepracować problemy, z którymi się spotykamy i – niezależnie od ich obiektywnej trudności – znaleźć skuteczne rozwiązania. Zauważ, jak wiele sytuacji problemowych może pojawić się na Twojej lekcji. Od bariery założenia stroju do ćwiczeń, poprzez walkę o pozycję w klasowej hierarchii, urazy, wybieranie „składów” do gier zespołowych, aż po nieumiejętność godzenia się z porażką. Wszystkie te problemy możesz rozwiązać, stosując narzędzia wspomagania mentalnego.
[ . . . ]