Wspomaganie mentalne na lekcji wychowania fizycznego

Przerost formy nad treścią? „Moda”, która szybko przeminie? A może słabo wykorzystywany obszar, dzięki któremu szybko i efektywnie dasz nową wartość swoim uczniom? Chciałbym pokazać, że wspomaganie mentalne nie jest zarezerwowane jedynie dla elitarnych sportowców i miliarderów niosących na barkach ogromną odpowiedzialność. Zapewniam Cię również, że prawdziwe wspomaganie mentalne nie ma nic wspólnego z wykrzykiwaniem haseł typu „Możesz wszystko!”, „Wstawaj o piątej rano, a zrealizujesz swoje marzenia”. Wspomaganie mentalne to nie show, a skuteczna metoda pracy nad sobą. W tym artykule postaram się pokazać je właśnie w takim świetle.

Postawmy pytanie: Czy Twoi uczniowie potrzebują wspomagania mentalnego? Możesz przypuszczać, że nie walczą tygodniami o pobicie życiowego rekordu o dwie setne sekundy, ani nie muszą w ułamku sekundy podejmować decyzji o inwestycji decydującej o przyszłości wielu osób. Problem w tym, że trudność wyzwań i problemów, z jakimi się mierzymy, jest skrajnie subiektywnym parametrem. Coś, co Tobie wydaje się błahostką, dla Twojego ucznia może być wyzwaniem podobnym do dwóch powyższych przykładów. Młoda, niezadowolona z wyglądu swojego ciała osoba, może odczuwać większą presję przed przebraniem się w strój do ćwiczeń niż sportowiec startujący w finale Igrzysk Olimpijskich. Właśnie dlatego wspomaganie mentalne jest tak ważnym zagadnieniem dla każdego z nas. Pozwala przepracować problemy, z którymi się spotykamy i – niezależnie od ich obiektywnej trudności – znaleźć skuteczne rozwiązania. Zauważ, jak wiele sytuacji problemowych może pojawić się na Twojej lekcji. Od bariery założenia stroju do ćwiczeń, poprzez walkę o pozycję w klasowej hierarchii, urazy, wybieranie „składów” do gier zespołowych, aż po nieumiejętność godzenia się z porażką. Wszystkie te problemy możesz rozwiązać, stosując narzędzia wspomagania mentalnego.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 2  Strona 3  Strona 4  Strona 5
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Zajęcia z ping ponga w wersji online? Da się!

Kiedy w marcu podjęto decyzję o zamknięciu szkół, jako prowadzący szkółki tenisa stołowego, razem z moim wspólnikiem stanęliśmy przed nie lada wyzwaniem. Szczęśliwie dzięki przeorganizowaniu i wprowadzeniu dodatkowych elementów grywalizacji udało się wypracować zajęcia... Czytaj więcej

Lekcja wf na świeżym powietrzu– przykłady zajęć bezkontaktowych

Nastały czasy, w których musimy brać pod uwagę panującą pandemię koronawirusa. Według Ministerstwa Edukacji Narodowej wychowanie fizyczne powinno odbywać się jak najczęściej na świeżym powietrzu.Najlepiej wykorzystać dobrą pogodę. Wiadomo, że najprzyjemniej ćwiczy się, gdy jest sucho, ciepło... Czytaj więcej