Przyczyny tego zjawiska nie należy upatrywać w zmniejszeniu zainteresowania taką formą aktywności. Wręcz przeciwnie, w dalszym ciągu obecna jest moda na dbanie o sylwetkę, nie tylko u chłopców. Coraz większe zainteresowanie treningiem siłowym wykazują również dziewczęta. Niestety, szkolne siłownie w bardzo znaczny sposób odbiegają od standardów klubów fitness, do których uczniowie uczęszczają poza szkołą w wolnym czasie. Najczęściej pomieszczenia przeznaczone do ćwiczeń siłowych są niedoposażone, brakuje w nich sprzętu do treningu funkcjonalnego i cardio. Wyposażenie często ogranicza się do atlasu, ławeczki, hantli i sztangi. Bywa tak, że nie wszyscy uczestnicy mają szansę skorzystania ze sprzętu w trakcie trwania jednostki lekcyjnej, ponieważ stanowisk do ćwiczeń jest mniej niż liczy grupa. Podstawowym problemem jest sam lokal. Nieodpowiednio zagospodarowane pomieszczenie, tj. piwnica, szatnia, przestrzeń z części wydzielonego korytarza najczęściej charakteryzuje się brakiem sprawnej wentylacji, okien i cyrkulacji powietrza. Niewystarczająca ilość sprzętu, brak ergonomicznych warunków do ćwiczeń powoduje zniechęcenie i absencję wśród uczniów na zajęciach wychowania fizycznego.
[ . . . ]