Gry i zabawy ruchowe z szacowaniem prawdopodobieństwa

Większość z nas uważa się za osoby potrafiące myśleć w racjonalny sposób, prawda? Nasze wybory wydają się być przemyślanymi, cele możliwymi do zrealizowania, a działania – racjonalnymi. Nic bardziej mylnego! Daj swoim uczniom szansę na oswojenie się z  szacowaniem ryzyka na przykładzie propozycji gier i zabaw kształtujących tę umiejętność.

Żyjemy w świecie, w którym podejmowanie racjonalnych wyborów zostało wyparte przez kuszące „drogi na skróty”. Ilekroć jest to tylko możliwe – pomijamy zdroworozsądkowe analizowanie sytuacji i włączamy ekonomiczny tryb autopilota.

A zatem codzienność zmusza nas do mentalnego chodzenia na skróty. Podejmujemy tyle decyzji, że nie jesteśmy w stanie poświęcić każdemu wyborowi czasu na logiczną analizę i merytoryczną interpretację. To fakt. Z faktami nie ma sensu walczyć, lepiej wykorzystać je na swoją korzyść. Od wieków mawia się, że jeśli nie możesz z kimś wygrać, powinieneś zawrzeć z nim sojusz, prawda? Nie inaczej jest w tym przypadku. Jeżeli nie chcesz być podatny na manipulacje i chciałbyś prawidłowo szacować, co powinno, może, albo nie powinno się wydarzyć, nie masz wyboru – musisz oswoić rachunek prawdopodobieństwa. W tym artykule chciałbym namówić Cię także do wypracowania nawyku jego stosowania u Twoich uczniów.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumertę.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU
 Strona 2  Strona 3  Strona 4  Strona 5
ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Odbudowa sprawności po okresie ograniczonej aktywności

Nauczyciel wychowania fizycznego znając sytuację podopiecznych, wiedząc o ich długiej przerwie w aktywności, powinien tak zaplanować i poprowadzić zajęcia sportowe, aby bezpiecznie i skutecznie doprowadzić do poprawy sprawności i lepszej kondycji fizycznej. Proponujemy na przykładach konkretnych zadań... Czytaj więcej

Jedna organizacja na kilka sposobów

Czy jest możliwe takie przygotowanie lekcji, aby była ona atrakcyjna i różnorodna dla uczniów? Oczywiście! Zaplanowanie zajęć tak, aby te same przyrządy odpowiednio rozmieszczone w sali można było zastosować na kilka sposobów, stawia nas – nauczycieli – w idealnej... Czytaj więcej